Fanakofte med rundfelling

12/31/2009

Fanakofte med rundfelling





Endelig er Fanakofte nr 3 ferdig, den tok lang tid å strikke. Jeg har brukt Margot sine notater til Fanagenser med rundfelling, for de som er interessert i å prøve seg på en annerledes måte å strikke kofte på.

Fakta:

Mønster: Fanakofte fra SandnesGarns Klassikere, og Margots Fanagenser med rundfelling, samt egne modifikasjoner
Garn: NZ Lammeuld fra 123knit.com i farge fuchsia (rosa) ca 100 gram, Askeladden Merino (gul) ca 80 gram og Rauma 2tråds Gammelserie, hvit. Har ikke veid kofta ennå...knappene er kjøpt hos Langfeldt Garn i Kristiansand
Pinner: 2.5 og 3 mm Addi rundpinner
Størrelse: Ca 42/44, litt stram over bringa, men ellers passelig.

Etiketter: ,

17 Kommentarer:

Blogger reSIRIkulert sa ...

Dette var ei kofte etter mitt hjarte ;) Knallfine fargar, og 'Fana' er eit vakkert mønster.
Ynskjer deg eit fin nyttår!
Siri

12/31/2009  
Blogger Siddis-in-houston sa ...

Så flott den ble! Ha et fantastisk nytt kreativt år!

12/31/2009  
Blogger Frk. Chilli sa ...

Den var bare helt nydelig!!! Du tryller frem det ene flotte plagget etter det andre:) Godt nyttår til deg og dine.

12/31/2009  
Blogger Rigmor sa ...

den var råååååå!!!! Flotte farger i sammen og flott med rundfelling!!
Ugle kjolen ble også kjempe bra!!!
Ha ett godt nytt(strikke)år

12/31/2009  
Anonymous sissels sa ...

Knallstilig kofte, og de fargene du har valgt var jo helt supre. Uglekjolen din er også veldig fin. Ønsker deg ett riktig så godt nyttår.

12/31/2009  
OpenID zilie sa ...

Den var du utrolig fin i, du kreative pige! Likte uglekjolen også jeg :) Godt nyttår!

1/01/2010  
Anonymous skb sa ...

Så flott jakke. Det er godt å sjå at det går an å gjere tradisjonsrike plagg om til noko nytt og moderne.
Godt nytt kreativt år.

1/01/2010  
Anonymous Maren sa ...

Kjempefin kofte! Likte fargene veldig godt, knalltøft!

1/01/2010  
Anonymous sipusa sa ...

Kjempefin!! Du lager skikkelig bra saker du gitt, nå er jeg begeistret for andre innlegg på rad her;-D Bra jobba:-D

1/01/2010  
Blogger ingvild sa ...

Åhåå, fin altså! :-) Jeg vurderer nå om jeg skal lage Mariusgenser med rund sal... (Sandnes har et mønster).. det er jo mye enklere og ikke like nervepirrende ;)
Huff, min egen fanakofte blir nok ALDRI ferdig. Hahaha. Jeg var så godt i gang, har strikket det ene ermet nå nylig, men klarer ikke å begynne på det andre... jeg begynte på kofta i jula 07, forhåpentligvis får jeg gjort den ferdig i år! Godt nytt år :-----)

1/05/2010  
Anonymous Renate sa ...

Noe så rålekkert! Det var jo dødsfine farger på den kofta der!!! :D :D :D Du har vært kjempeflink! Jeg vet hvor vanskelig sånn mønsterstrikk er :P Så jeg holder meg bare til votter og to farger inntil videre ;D hehe.. godt nyttår :D

(Den røde tunikaen var også rålekker!)

1/07/2010  
Anonymous Hege sa ...

Herlige farger! Liker uglekjolen din også :)
Ser at du har fått fiksa med ravelry prosjektene dine i sidebaren ;)

1/08/2010  
Anonymous Anne Marit sa ...

For noen fine, friske farger. Perfekte farger til ei fin og fræsk jente ;) hihi

liker du "Øya"? Den ligger på mitt nattbord også :)

1/10/2010  
Anonymous Lise sa ...

Fantastisk nydelig kofte! Den sitter jo som et skudd på deg - har du svinget den inn i sidene? Viss du har det, hvordan har du fått det til med tanke på lusene som hører til å komme over hverandre?

1/19/2010  
Blogger FrkSnupp sa ...

Tusen takk for fine kommentarer! Lise; jeg har ikke svingt den inn, den er bare litt snau over bringa ;)jeg har fulgt Margots oppskrift for Fanagenser med rundfelling, sånn ca, og gjort litt om på den.

1/19/2010  
Blogger strikkelisa sa ...

For en nydelig kofte du har laget!
Jeg prøver meg på en hvit og brun fanagenser med rundfelling for tida, men bruker bare hukommelsen og tidligere erfaringer som mønster. Blir endel prøving og feilig da, for å si det mildt. :) I den anledning lurer jeg på: hvor har du funnet mønsteret til Margot?
Liker bloggen din kjempegodt!
-Elisabeth

4/18/2010  
Blogger frøken ij sa ...

Jeg likte den kofta! Rundfelling er så greit, og morsomt med slike trasisjonskofter i spennende farger. Likte fargene på den lengre opp her også, i EQ og hvit. Kanskje jeg må prøve meg på noe slikt. Likte forresten kragejakken din også, har den på pinnene selv, var i grunnen derfor jeg kom innom. Kjekt å bla bakover å se hva du har tryllet frem :)

6/10/2010  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

Linker til dette innlegget:

Opprett en link

<< Start