My owls are not what they seem III

12/29/2009




Jeg har blitt veldig glad i Owls av Katie Davies, og dette er mitt tredje ugleprosjekt. Jeg hadde lyst på en strikkekjole, men orket ikke tanken på å strikke på tynne pinner. Derfor ble Malabrigo Worsted Merino og pinne 5.5 og 6 mm løsningen. Kjolen er strikket i str XL og fra toppen og ned, jeg har fulgt mønsteret (bare i omvendt rekkefølge, sånn omtrent) men la til noen få masker i hver side omtrent ved hoftene, og strikket ugleborden nederst på kjolen. Fargen er mye klarere i virkeligheten, nokså knallrød med litt oransje i seg.

Fakta:

Mønster: Owls, med modifikasjoner
Størrelse: XL, omtrent en 42/44 med god plass i 
Garn: Malabrigo Worsted Merino i fargen Bergamotta, nesten 6 hespler
Pinner:  5.5 mm og 6 mm rundpinner

I love the Owls-pattern by Katie Davies, and this is my third owly project. I wanted a knitted dress, but didn´t want to knit it on smaller needles. So I ordered some Malabrigo and knitted the Owl sweater from the top-down, with a few mods- I added a few sts by the hips, and the owls at the bottom of the dress. I used app 6 skeins of Malabrigo Worsted in Bergamotta.The colour is much brighter IRL than in the photos.

13 kommentarer:

  1. Den var bare helt utrolig lekker!!! Satt som et skudd gjorde den også:)

    SvarSlett
  2. Den er helt fantastisk! Jeg elsker uglegenseren, men har ikke turt å strikke den selv da jeg har sett at størrelsene er veldig smale.

    SvarSlett
  3. Tusen takk! Licota, jeg har strikket kjolen i str XL, men med mindre pinner enn oppskriften sa- du kan regulere maskeantall ganske enkelt for å få den størrelsen du trenger. Kjolen min tilsvarer ca 42/44.

    SvarSlett
  4. Du er både flink og fin!! :-)

    SvarSlett
  5. Råstilig! Kul versjon i kjole!

    SvarSlett
  6. Så fiiin den ble! Du er jammen god :)

    SvarSlett
  7. Anne Marit12/30/2009

    hehe, det er visst jeg som er anonymen over...

    SvarSlett
  8. Kjempeflott-Så flink du er!!!

    SvarSlett
  9. Knallfin kjole. En sånn en vil jeg ha å. Åååå. Kose deg med den. Det fortjener du:-)

    SvarSlett
  10. Enig med de 10 før meg. Den kjolen er bare helt nydelig!

    Hilsen Fama

    SvarSlett
  11. This looks so great!

    SvarSlett
  12. Sykt fin! *snubler tilbake til ravelry for å favoritte*

    SvarSlett