Cheese Attack/Mariusgenser

2/01/2010

 
Endelig er Mariusgenseren ferdig! Denne har jeg knota litt med, men til slutt ble den veldig bra. 




Genseren er strikket i Safir på pinne 3.5 og 4 mm, jeg har glemt å veie den...Mønsteret er hentet fra Arne og Carlos´Cheese Attack (google det, så kommer du rett til pdf-filen med mønsteret) og Sandnesgarns Klassikerhefte. Jeg har strikket den minste størrelsen, og brukt noen andre Space Invadersmønstre jeg fant ved å google litt i tillegg til Cheese Attack. 

Mottakeren er veldig fornøyd og har allerede flyttet inn i sin nye genser =)

Nå er det sjalstrikking som står for tur, en knallgul Malabrigodrøm flyr snart av pinnene, det er en gave til ei jente som har hatt noen tøffe dager. 

I´ve finally finished the Marius/Cheese Attack sweater for my boyfriend. I used Safir yarn from SparKjøp, 100% wool and needles 3.5 and 4 mm. The pattern is adapted from Arne&Carlos´Cheese Attack, some Space Invaders charts found with Google and SandnesGarn´s Marius pattern from their Classics pamphlet. 

5 kommentarer:

  1. Stilig altså! har så lyst på å strikke en. Googlet, men fant ikke pdf'en. Har du link?

    Hilsen Linn :)

    SvarSlett
  2. Anonym2/09/2010

    Kul genser:-)

    Mvh HegeA

    SvarSlett
  3. Kjempefin genser! Har du mønsteret lagret? Jeg har trålet nettet rundt da linken ikke eksisterer lenger, og jeg har såå lyst på en sånn genser! Hvis du har mønsteret, kan du sende det på mail til meg? Takker på forhånd!

    SvarSlett
  4. Den genseren var stilig, hehe! Skulle gjerne hatt en med dødningeskaller!

    SvarSlett