Fanakofte #4 er ferdig/ Fana cardigan #4 finished

2/17/2010

Fanakofte nr 4 er endelig ferdig! Denne har jeg kost meg med. Den er strikket i Kauni EQ og diverse smårester av Kauni, og det hvite garnet er Raumas 2tråds Gammelserie. Finull hadde også være et godt alternativ til å kombinere med Kaunien, men jeg hadde så mye Gammelserie igjen, og det ble vel så fint. Herligheten er strikket på pinne 3, og mønsteret er Fana-smal modell fra Sandnes´Klassikerhefte. Den veier 280 gram og sitter støpt!

Til nå har jeg strukket fire Fanakofter til meg selv, men ennå har jeg ikke strikket en med tradisjonelt fargevalg. Jeg har lyst på en rød og hvit, men kjenner at mønsteret må få ligge litt nå, selv om jeg på ingen måte er lei!

Her er de fire koftene samlet:


Øverst fra venstre; Fanakofte i Kauni(både brun og regnbue) med raglanfelling, Fanakofte i NZ Lammeull(rosa)/Askeladden merino(gul) og Rauma Gammelserie(hvit).
Nederst fra venstre; Fanakofte i NZ Lammeuld(rosa), Duo Merino(sort og gult) og Isager Spinni eller Tvinni (nissehudfarge), og til sist Fanakofte i Kauni(regnbue) og Rauma Gammelserie (hvit).
Slå den!

13 kommentarer:

  1. Så flotte trøyer! Spennende fargekombinasjoner du har funnet fram til!

    SvarSlett
  2. Lekre, lekre!

    Hvordan har du fått fargene like på ermene?

    SvarSlett
  3. Så gøy å se så mange forskjellige og utrolig uvanlige fargekombinasjoner!=D
    Er dypt imponert at du har holdt ut hele 4 stk av samme mønster!!!!

    Kjempelekre var de nå i allefall! Flink jente!

    SvarSlett
  4. Takk! Merete, jeg har nøstet opp og nøstet opp...de er ikke HELT like, men nesten...

    SvarSlett
  5. Imponerende, jeg bøyer meg i støvet.

    SvarSlett
  6. Lekker, lekker!!!!! Alle Fanakoftene dine er griselekre:)
    Jeg har en bol liggen de til fana i strl 6 år til dattera mi, men å begynne på ermene frister lite, så den har ligge der i noen mnd:) Jeg har og brukt Kauni, og når jeg ser ditt resultet så burde jeg jo virkelig ta meg i nakken før den blir for liten...

    SvarSlett
  7. Kjempefin!
    Syns du har utrolig flotte farger på alle fire! Kjenner at jeg får lyst på en fana kofte selv ;)

    SvarSlett
  8. Vanvittig fin i kauni! nå må jeg på ravelry for å favoritte =)
    Får også lyst til å gjøre ferdig min egen fanakofte (mangler bare en arm og montering)! Den er snart to år og to måneder gammel... ops.

    SvarSlett
  9. Så imponert. Du er for øvrig den eneste jeg kjenner som er hekta på fana :)
    For en jobb - og for et resultat!!

    SvarSlett
  10. Utrolig fine! Jeg er helt imponert og ekstremt sjalu - jeg vil også være så flink, ha sånn tålmodighet og ikke minst se så flott ut i kofte!

    SvarSlett
  11. og akkurat der skjønte jeg hva jeg skulle bruke kauni, diverse finullrester og annet kos til!! Dine er nyyydelige!!

    SvarSlett
  12. Oh, så flotte kofter du har strikka! Nydelig med multicolor kauni i tradisjonelt mønster =D

    Kjenner trangen etter å prøve selv er uutholdelig stor ;)

    SvarSlett
  13. Fantastisk kor forskjellige dei koftene er, og alikevel så like. Eg er svært imponert, og fekk verkeleg lyst til å strikke meg ei fanakofte. Sidan eg faktisk bur i Fana burde jo det vere perfekt :D

    SvarSlett