Mini-Strikkefestival i Værkstedet/Mini-KnittingFestival at Værkstedet

2/12/2010

Forrige helg ble tilbrakt hos vis2vas sammen med gode venner-noen nye og noen vi kjente fra før. Helgen bestod i ulike workshops som flinke Heidi stod for, assistert av Gitte.
I ekte Foreningsånd ble det servert både mat og strikkeutstyr som imponerte- Vigdis er den fødte Forenings-strikkefestival-kardang-sjef! Jeg lar bildene tale for seg-vi har kost oss masse!

I spent last weekend at Værkstedet, together with some good old and new friends, knitting, learning new techniques and enjoying eachothers company-the photos speak for themselves!


Noen av de innlagte er samlet første kvelden. Kardangen ligger i lufta!
Fra venstre; Senna, Karine, Halaisa, Margot, Sissle, Gro og Vis2vas



Første workshop- to sokker samtidig, tå-opp, på en rundpinne! Full ponsentrasjon.
Fra venstre: Senna, Margot og Gro



Heidi(byBeckmann) demonstrerer moebius-opplegg. En riktig kardangteknikk!


Både innlagte og utlagte/dagpasienter samlet i Værkstedet. Fra venstre: Gitte, Heidi, Marie, Helga, vis2vas, Karine, Halaisa og Tireb


En sped begynnelse, men jeg har iallefall forstått gangen i det!


Foreningsmat nr.1: Kabaret! 


Foreningsmat nr 2: Swissrull! Pluss mange deilige kaker og gode lefser


En kjær venn som det var trist å reise fra. Selv om jeg nok ikke har et baristagen innebygd. Riktig god kardangkaffe ble det likevel! Med mye melk i....


Karine og Halaisa ponsentrerer seg om moebius.


Vækstedet i all sin prakt



Workshop er slitsomt! Iallefall når en har feber.


Siste dag på workshop- horisontalstrikk fungerer utmerket. Helga og Margot spøder.




En halv horisontal-kardang her. Gro.


Sissle hekler gnomehus!


Inspirasjon å hente i Værkstedshyllene



En storfornøyd Tireb takker for seg...



...mens andre har adoptert Heidis dobbelstrikkede vidunder. 




Karine i farta-helgen gikk alt for fort!


Foreningspåsen-staselig med navn og eget kompendium, pluss notatbok med informasjon!



Snurring må til. Altså garnsnurring, ikke død mann på boks-varianten.


Vår fantastiske vertinne ser ut til å ha kost seg denne helgen! =)


6 kommentarer:

  1. Jeg er kjempemisunnelig! Så ut som dere hadde det knall!!! Neste gang kanskje jeg å får vært med!!!!!!!!!

    SvarSlett
  2. Herlig, herlig! :) Masse koselige mimrebilder :)

    Jeg er i gang med å øve meg på det vi lærte, og akkurat nå går det mest i domino strikking og tå opp sokkestrikking med magic loop. Skal snart prøve meg på dobbelststrikk. Lurer på om jeg husker dette og kontestrikkingen?

    SvarSlett
  3. Åh... så kjekt vi hadde det! Eg vil ner igjen!

    SvarSlett
  4. Neste gang må du være med, Badegakk! Tireb, dobbelstrikk var veldig gøy- men tror det blir ei utfordring...og ja, Margot-er klar for mer jeg og!

    SvarSlett
  5. Å! Det er damenesine det! :-)

    Herlig "reportasje"!

    SvarSlett
  6. Det så veldig gøy ut... Alt for lite treff/festivaler her i Norge!! Veldig kjekt å se alle bildene og lese litt. Heldige dere som hadde denne samlingen.

    SvarSlett