Nye prosjekter

2/23/2010

Etter all OL-strikkingen er det tid for litt luksusstrikk til meg selv, denne gangen et Forest Canopy-sjal i Malabrigo Worsted, fargen heter Molly og er mye varmere i virkeligheten. Den minner om en blanding av lakserosa og korall. Gleder meg til det blir ferdig! Mønsteret er ganske enkelt, men jeg har ikke fått det helt inn i fingrene ennå. Jeg har tre nøster Malabrigo i samme fargen, men tenker at det holder å bruke to, da blir sjalet omtrent samme størrelse som det gule Shetland Trianglesjalet mitt, og det har vært i bruk nesten hver dag hele vinteren.



En annen liten ferdig sak er denne Pixieluen til Oliver. Den forrige jeg strikket var for liten, denne er strikket i str 2 år og skal passe fint tenker jeg. Garnet er Raumas 3tråds strikkegarn, ikke godt å strikke med, men det ble supermykt etter en omgang i vaskemaskinen.



Ei ribbebukse fra Strikk til Nøstebarn er det også blitt, denne skal også til Oliver. Den er strikket med større pinner og litt flere masker enn oppskriften sier, så den passer til en 1-2åring. Garnet er ukjent, det fikk jeg da vi var hos vis2vas for et par uker siden-det holdt akkurat til ei bukse, med litt supplering av Kaunirester. Kauni er et merkelig garn, det tar aldri slutt ;) buksa er myk og god og veldig fin, Oliver blir sannsynligvis en Steinerunge, så det passer fint med litt hjemmestrikka retroklær.

Nå skal jeg avgårde til universitetet og skrive-ønsker alle lesere en fin dag i sol og snø!

1 kommentar: