OL-strikk på vent.../Olympic Knitting awaits..

2/15/2010

 
Jeg er nesten ferdig med Fanakofta mi, i skrivende stund feller jeg av knappestolpen og skal strikke knapphuller og halskant. Før jeg setter igang med OL-prosjektene mine, kan jeg vise frem et lite sjal som har vært ferdig en stund- det er strikket av en hespel Malabrigo Worsted i fargen Sauterne. Da jeg skulle nøste opp hespelen var den bare en eneste stor tust, så jeg putta den langt ned i strikkekurva. Tusten gravde jeg opp igjen noen uker senere da vi var hos Margot og strikka, og ei ung venninne brukte flere timer på å nøste opp makkverket for meg. Resultatet var en fin, gul garnball som ble døpt Per. Nå er Per forvandlet til et Shetland Triangle med rillekant, og mottakeren er selvfølgelig min unge hjelper. Hun har ikke fått det ennå, men jeg tror og håper at det faller i smak. 

I´ve knit a small Shetland Trianglefor a young friend of mine-hope she´ll like it! I used one whole skein of Malabrigo Worsted in Sauterne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar