Stripete Nøstebarndress/Stripy jumpsuit

2/16/2010



Nok en Nøstebarndress er ferdig, denne er strikket i NZ Shetland Lammeuld i isblått, med striper av Kaunirester og noe håndspunnet restegarn i grått. Jeg har strikket den minste størrelsen, og denne gangen strikket jeg rundt og rundt og klippet opp til knappestolpe etterpå, ved hjelp av Eunny Jang sin crocheted steek-metode.
Resultatet er finfint, det eneste dumme er at forhøyningen bak ikke går opp når en strikker striper, derfor er den ensfarget. Men det går an å lage en monsterbukse /nøstebarndresshybrid på denne måten. Det er planen, jeg må bare lære meg å sy fine maskesting først...Dressen er strikket på pinne 3 og 3.5 mm.

3 kommentarer:

  1. Nydelig i striper! At det ikke er en forhøyning bak synes jeg ikke gjør noe, det er god plass i dressen allikevel.

    SvarSlett
  2. Den var kjempefin!

    SvarSlett
  3. Herlige striper!

    SvarSlett