Vancouver 2010along-i mål!

2/22/2010

Da er jeg ferdig med mine tre øvelser i OL-alongen på Uformelt.net:



Aking- sitteunderlag
Jeg har lagd to sitteunderlag av den mislykkede og tovede Mariusgenseren til kjæresten (den første). Ikke mitt vakreste prosjekt så langt, men desto mer praktisk og godt og varmt i fua på turer i kulda!
Jeg har brukt Safir på pinne 3.5 og 4.

Kunstløp-par: Noe i par, sokker, votter eller liknende
I Kunstløp-par-øvelsen har jeg strikket et par tynne sokker i str 44 til lillebror, som gjerne vil ha ullsokker som passer i Converseskoene om vinteren ;) 
Det får han, de er strikket på pinne 2.5 og var en sann pine å ferdigstille. Men de er veldig gode på foten, så jeg håper de blir godt brukt.

 
Klassisk langrenn-et klassisk, norsk mønster
Dette er nok øvelsen jeg er mest fornøyd med. Jeg valgte å strikke ei Sondrelue, jeg har brukt lilla Falk og rosa Smart som jeg har farget selv, begge deler er opprekksgarn. Lua er strikket på pinne 2.5 og 3.5, men jeg ville nok ha strikket mønsterdelen på pinne 4 neste gang- foretrekker baggy luer, og denne ble litt trang. Men den har allerede vært i bruk, se bare her:
 

Ganske fin, ikke sant? I bakgrunnen ser dere busskuret hvor jeg står hver morgen. Det er fullstendig dekket med tagging, og er en kjærkommen fargeklatt midt i alt det hvite.
Ha en strålende uke-skolene har vinterferie, så jeg skal skrive på masteroppgaven min =)

I´ve finished my Vancouver 2010 knitalong projects and I´m very pleased with them! More details over at my Ravelrypage

2 kommentarer:

  1. Wow - skal si du har gått for gull og kommet vel i mål - gratulerer!
    Likte også veldig godt lua di!

    SvarSlett
  2. Den lua var bare utolig fin! Kunne tenkt meg å strikke en selv:) Har du mønsteret? klem (vi ses på lørdag?):)

    SvarSlett