Linnea som voksen/Linnea, all grown-up

3/24/2010

Det er vanskelig å ta bilder av seg selv i dagslys nå som våren har kommet i Stavanger. For det første har jeg ikke noe stativ, men bruker søppelkassene som har et litt ujevnt underlag. For det andre er 7 grader og regn ikke verdens enkleste vær å fotografere i (mellom 7-12 grader og regn definerer vår, sommer og høst i Rogaland etter mitt skjønn. Egentlig vinter også, men det er en annen historie). Derfor får dere dette middelmådige bildet av meg uten hode, med ferdig jakke. Når det er sagt, er jeg kjempefornøyd med resultatet! Fargen er vanskelig å avbilde, den heter Coral og endrer seg alt ettersom hvilket lys som faller på den, og hva slags farger man har på klærne. Jeg vil si at den er mer rød enn på bildet, kanskje mer rosa.

Fakta:
Mønster: Linnea, all grown-up  (str M) fra Rasmilla
Garn: Shetland Soft i farge Coral fra Malsen og Mor, 8 nøster
Pinner: 4 mm Addi Lace

Jeg har ikke veid herligheten ennå, men brukte akkurat 8 nøster på jakka. Knappene har jeg kjøpt av Ranveig på Krabbeloftet for et par år siden, endelig kom de til sin rett. Jeg strikker løst, så  medium passer meg fint når jeg egentlig bruker large til vanlig. Jeg var redd halsen skulle bli for vid og ryggen for bred, men etter vask legger jakka seg veldig fint om skuldrene. Kanskje jeg hekler noen luftmasker langs halsen inni hvis den strekker seg.

Jeg vil anbefale både Rasmilla og Malsen og Mor! Man kan kjøpe det samme garnet hos Rasmilla også (SuperSoft), men jeg hadde allerede disse 8 nøstene liggende fra Malsen. Begge forhandlerne leverer super service, og det er kjapp levering i posten. I tillegg har de masse flott garn, og Rasmillas oppskrifter er velskrevne og enkle å forstå. 







8 kommentarer:

  1. Så fin jakke, og så kult bilde. Synes det var stilig jeg, med sort tilbehør og modellaktig photoshoot!!

    SvarSlett
  2. Jakken er rett og slett lekker. Har gledet meg til å se denne ferdig:) Bildet var og kult:9

    SvarSlett
  3. Å jeg fikk lyst på sånn jakke til meg selv!!! Den har stått på favorittlista mi på ravleriet leeeenge, men nå fikk jeg i allefall lyst på den!!
    ...kanskje bli kvitt et par andre store prosjekt først?
    Uglejakke og tunika...
    Jeg vil jeg vil jeg vil! Jakka de ble dånelekker!<3

    SvarSlett
  4. Lekker jakke! Denne burde jeg strikke til min datter Linnea. Hun er ikke helt voksen, men... ;)

    SvarSlett
  5. Kjempefin jakke :-) Og jeg syns bildet var veldig så motebloggish jeg, du skal se det er der framtiden din ligger *fnise*

    Får så lyst til å kunne strikke når jeg er innom bloggen din!!

    SvarSlett
  6. Den var utrolig fin! Gratulerer :--)
    Kanskje jeg også skal strikke den... haha. Den var rett og slett superfin.

    SvarSlett
  7. Den var bare super fine!

    SvarSlett