FO: Das Monster og Vårvest

4/26/2010


Monsterbukse bak, som dere ser er jeg ikke fortrolig med maskesting ennå, og har derfor lagd min egen vri på monsterfjeset =)


 Monsterbukse front
Dette var et morsomt prosjekt, og det gikk superfort! Mønsteret er godt skrevet og lett å følge. Dessuten en god måte å bruke opp enkeltnøster eller rester på, som jeg hadde mange av, men nå begynner det å ta slutt på Kaunien-endelig!
  
Her er noen fakta om buksa:
 
Mønster: Das Monster av Pjusken (GoogleDocs-link)
Garn: NZ Filcolana Lammeuld, gul/fuchsia/grønn/rosa og Kauni 8/2 grønn/gul/lime
Pinner: 3 og 3.5 mm
                                    Størrelse: 9-12 måneder, tipper jeg


Flere garnrester hadde jeg, så da strikket jeg denne lille vesten med utgangspunkt i Pickles´Høstvest. Jeg brukte mønsteret frem til stjernemønsteret som skulle strikkes på bærestykket, det droppa jeg fordi jeg syns det ble litt rotete med alle stripene. Dette er også et godt skrevet mønster, og jeg har lyst til å prøve meg på høstvesten seinere. Jeg har ennå til gode å prøve Pickles eget garn, men jeg har flere av prosjektene deres jeg vil prøve. Først skal jeg bare være flink og bruke opp noe av garnlageret mitt. 
Jeg har strikka vanlig raglanfelling på vesten, fakta om den er stort sett det samme som på monsterbuksa (samme garn, pinne og størrelse).



Dette sjalet har jeg vist frem før, men ikke med modell inni. Det gav jeg til venninna mi i går, som ble veldig glad. Sjalet er en blanding av Shetland Triangle og Levinasjalet, og jeg syns det fungerte godt. Jeg har brukt 3 nøster Schachenmayr Nomotta Alpaka-Fashion til sjalet, og det er strikket på pinne 5.

Nå strikker jeg kreftluer til Margot, det vil si luer til Kreftavdelingen på Stavanger Universitetssykehus. Margot har laget en egen blogg til lueprosjektet, hvis du ønsker å bidra med egne strikkeluer kan du lese mer om det her.

1 kommentar: