FO: That 70ies Nøstebarnteppe

4/23/2010

Det begynner å minke på Kaunirestene mine. All EQen (regnbue) forsvant i dette teppet, nå er det bare litt igjen. Jeg har også brukt litt Duo, det er det blå hjørnet nede til høyre. Har ikke veid eller målt teppet ennå, men det blir et stort og godt babyteppe. Dessverre for kjæresten, som håpte på et voksenteppe til seg selv ;)



Teppet er strikket med pinne 5 mm.




Resten av Kaunien må brukes opp, her er det brunt fra den første Fanakofta mi sammen med noe NZ Lammeuld fra Olivers Nøstebarndress. Jeg har omtrent 100 gram med Kauni i grønn/gultoner igjen, og en del rosa NZ Lammeuld som er tiltenkt monsterbuksa. Jeg bruker Pjusken´s oppskrift, Das Monster, som er godt skrevet og lett å følge. Jeg strikker den minste størrelsen, på pinne 3 og 3.5 mm.



Det andre prosjektet i strikkekorven er en Space Invaded Marius, denne gangen til en snart-4-åring. Jeg bruker SandnesGarn´s mønster med Sisu, men strikker med Safir og større pinner i stedet. Tror den blir veldig bra!

God helg til alle sammen!

2 kommentarer:

  1. oi så mye du strikker,teppe ble kjempefint!!!

    SvarSlett
  2. Skikkelig fint teppe! Det ser herlig og varmt ut. Jeg har ett nøste med Kauni regnbue og jeg lurer stadig på hva jeg skal gjøre med det... nå strikker jeg utrolig lite for tida også :(

    SvarSlett