Startitis anyone?

4/05/2010

I løpet av påsken har jeg satt i gang med hele 6 prosjekter. Det siste prosjektet er ikke avbildet her, det er en bolero heklet i englemasker som ligger i kofferten på vei hjem. Jeg har ikke hatt den store strikkelysten (noe som virker nokså selvmotsigende, når jeg ser alt jeg har startet på) og derfor begynt på mange ulike ting uten å fullføre dem. Vel. 

Øverst til venstre er første arm til en ny Cheese Attack-genser til en gutt som fyller fire til sommeren. Genseren strikkes i Safir fra SparKjøp, jeg er veldig fornøyd med hvordan kjærestens genser har holdt seg, den er like fin tross daglig bruk i hele vinter og flere omganger i vaskemaskinen. 

Øverst til høyre er et par sokker til ei venninne, i vis2vas´håndfargede sokkegarn. Det garnet bør prøves, det er en fryd å strikke med! Venninna som skal få dem hadde bursdag 20.februar, men vi pleier å bytte gaver når vi treffes, og det er omtrent en gang i året, så det er ikke så farlig.

I midten til venstre er nok et Shetland Triangle, det strikkes i Plumet, som er det samme garnet jeg bruker på boleroen i englemasker. Boleroen skal brukes over brudekjolen, men siden jeg hadde mer garn til overs tenkte jeg at et sjal som matcher kan være greit å ha i tilfelle rottefelle. Det bør også nevnes at jeg var tom for garn på påsketur, bortsett fra dette nøstet med Plumet.

I midten til høyre er en bitteliten babyvest jeg har begynt på, inspirert av Pickles´"From Norway with love"-serie med hjerter. Jeg har strikket både de røde og de lyseblå hjertene feil, så her må det rekkes opp ned til første rad med hjerter. Grrr. Jeg strikker i Angora-Tweed og rester av Shetland Soft og Filcolana NZ Lammeuld.

Nederste prosjekt er det kjekkeste, jeg strikker en Diamond Rib bolero (pdf-link) til meg selv til tidligere nevnte bryllup. Jeg har kjøpt en korallfarget kjole, og satser på at denne nissehudfargen kan matche kjolen og min (juksebrunede) hudfarge i slutten av mai. Hvis ikke, strikker jeg en lik i hvit.


Puh. I tillegg til disse prosjektene ligger PaperDolls-genseren og hviler seg sammen med We Call Them Pirates-lua til kjæresten. Jeg har også et ferdig Shetland Triangle i lilla alpakka som ligger til blokking, og en rosa babykjole som ikke er fotografert ennå. Oldemorruteteppet ligger fint i ei kurv, og de unevnelige (Dalekvottene) på bunnen. Sånn går nu dagan.

2 kommentarer:

  1. Jeg syns det er et nydelig syn du presenterer:) Så slipper jeg å syns jeg har for mange pågående prosjekter...
    Den rosa kjolen du har på deg i innlegget under var rett og slett bare helt fantastisk!!!!

    SvarSlett
  2. Åh, tror jeg har konstant startitis... er så mye som hoper seg opp :-O Og jeg har ikke alle på ravelry, da, så de eksisterer på en måte ikke ;) fornektelse er en fin ting.
    Synes det er bra, jeg, heheh, og fine bilder!!

    SvarSlett