Verdens Bokdag

4/23/2010

I dag er det Verdens Bokdag. I den forbindelse er det på sin plass å dele hvilke to bøker som ligger på nattbordet mitt for tiden:



Voguesville av Cornelius Jakhelln, utflyttet kristiansander. Voguesville er et ordspill på bydelen Vågsbygd i Kristiansand, og hovedpersonen i boka er ei måke. Som jobber i politiet.  Jeg er nettopp ferdig med boka og elsket den! Den er morsom, satirisk og samfunnskritisk på en gang. En omtale kan du lese her

Den andre boka er en klassiker:

Frykt og avsky i Las Vegas, skrevet av Hunter S.Thompson i 1971. Boka er utgangspunktet for filmen med samme tittel som kom i 1998. Både film og bok er vanvittige, omtaler av begge finnes her.


God bokdag til deg!


2 kommentarer:

  1. God bokdag :-)
    Jeg har snart lest ut Fellowship of the Ring og skal fortløpende begynne på Two Towers. Leste fryktelig lite en god stund, helt til macen måtte til service og da slukte jeg like godt fire bøker, hehe. Og nå er jeg på lesevogna igjen! Jeg liker Ringenes Herre mye, mye bedre nå enn da jeg var 14. Og det var jo det jeg håpte på!

    SvarSlett
  2. Anonym4/30/2010

    Når måga med det lange nebbet bjynnår for sæ sjøl, kan det utroligste skje... : >

    SvarSlett