Clara hals

5/13/2010


Clara skulle først bli en kjole. Deretter hadde jeg en idé om å lage en jakke til meg selv, men garnet er gått ut av produksjon (Istra Kamgarn fra Rauma) og jeg fikk ikke tak i mer. Dermed ble løsningen en solgul hals (fargen er riktigst på det nederste bildet) til kjølige vårkvelder.
Jeg brukte 3 nøster, og halsen er strikket på pinne 3.5 mm.



Bildet er tatt inne, derfor er fargen blekere enn i virkeligheten (det er jeg også, haha)






Her kommer den rette gulfargen frem. Denne kommer til å bli brukt mye!

6 kommentarer:

  1. Så fin hals, den var gul, men fin! Jeg er ikke så glad i gul, men det er så pent på alle andre..

    Du lager mye artig, har sitte og settnedover bloggen din. Håper jeg kommer innom her senere...
    Mange ganger blir bloggbesøk ganske tilfeldig..
    Ønsker deg god 17.maihelg!
    Hilsen fra Nunne

    SvarSlett
  2. Veldig gul, og kjempefin! Prosjektbeskrivelsen fikk meg til å tenke på den sangen med Alf Prøysen, om han som skulle lage syskrin og endte opp med spekefjøl. Men den ble sikkert også fin...

    SvarSlett
  3. for en herlig farge,du kledde den kjempe godt!!!!

    SvarSlett
  4. Så lekker den ble! Og så greit at du fikk brukt det til noe selv om du gikk tom for garn! Kan like det ja! Hater som regel å rekke opp ting. Ikke for det, noen ganger kan det å rekke opp være en ren fornøyelse når irritasjonen bobler som verst og man virkelig vil vise garnet hvem som er sjefen;P

    Jeg er glad du ikke rakk opp. Digger halsen, digger fargen, - ja alt!=D

    SvarSlett
  5. Hihi, nå måtte jeg le litt. Jeg har hatt en lignende opplevelse med Clara - men i mitt tilfelle var det ikke manglende garn det sto på. Problemet var heller at min Clara ble gigantisk stor og helt gedigent uegnet til et lite barn i alle fall :) Min ligger i strikkekurven og venter på at jeg skal bli inspirert til å gjøre noe med den...

    Det ble veldig bra med en gul Clara-hals, da :-D

    SvarSlett
  6. Så utruleg knallstilig!

    SvarSlett