FO: Kragejakke

5/26/2010


Endelig kom knappene i posten, og jakka er helt ferdig. Dette er mitt bidrag til Judith´s Strikk i farger, denne gangen er tema turkis. Dermed passer jakken perfekt, den er turkisblå og heter Duck, garnet er Shetland Soft fra Malsen og mor. Nydelig garn, flott utvalg og god service! Det gikk med nesten 9 nøster (str M), jeg har strikket med dobbel tråd. 
Jeg har noen prosjekter som skal ferdigstilles først, men så vil jeg bestille meg mer garn til nok en kragejakke. Kanskje skal jeg strikke den neste en størrelse større. Denne sitter fint, men ermene er bittelitt korte og kragen ble ikke helt som jeg hadde tenkt.

7 kommentarer:

  1. Veldig fin kragejakke :-) Likte knappene veldig godt:-)

    SvarSlett
  2. Den ble utrolig flott! Det var lurt med røde knapper, det ble det lille ekstra til turkisfargen :) Jeg syns også at Duck er en fantastisk farge, den ser ut til å kle deg veldig godt også :) Jeg venter på en stor ladning med garn til butikken nå, så da blir det Shetland soft i enda mange flere farger å velge i :-D

    SvarSlett
  3. Fantastisk farge! Og knappene gjorde susen!

    SvarSlett
  4. Denne ble superfin, syns jeg! Flott farge, og knappene var selve prikken over i-en. Har lenge hatt lyst til å strikke denne jakka, og nå fikk jeg enda mer lyst til det.
    Ha en finfin dag!

    SvarSlett
  5. Super flot jakke/trøje, de røde knapper passer fint til :-)

    SvarSlett
  6. Denne står på strikkelista mi også. Kjempefin jakke.

    SvarSlett