Flere luer til SuS

6/22/2010


Jeg har strikket flere luer til Margots innsamling, klikk på linken så kan du lese mer om den. Luene er strikket i babymerino fra Gjestal (de grønne) og Alpakka som jeg ikke husker navnet på. Den blå nede til venstre er til meg selv, men jeg har en til på pinnene som ikke er ferdig ennå.

Nå er jeg inne i en lueperiode, det går fort å strikke dem og jeg får brukt opp mange enkeltnøster jeg har liggende. Dessuten blir de forhåpentligvis satt pris på der de havner!

Pinnene er ikke ledige selv om jeg bare strikker luer, lista er sånn omtrent halvfull:

Still light-tunikaen har snart to ferdige ermer, og jeg kan begynne på bolen etter ermegapene. Min versjon er uten lommer og med strammere og lengre ribb på ermene.

Estelle-jakka mangler ermer, bolen ble ferdigstrikket på Fjøløy. Jeg må også klippe den opp foran og strikke knappestolper. Den er kjekk å holde på med, men garnet lukter så kraftig at jeg må ha pauser innimellom. 
Fanakofta til baby ligger pent i korven....jeg har strikket halvveis opp på stjernemønsteret, ermene mangler. Den blir supersøt!

Space Invaded mini-Marius ligger også og hviler. Bolen er ferdig opp til mønsteret, og så mangler jeg halvannet erme. Ergo er det noen mil med marineblå glattstrikk igjen på denne. 

Oldemorruteteppet ligger pent og hviler, jeg har heklet sammen alle lappene til 12 større lapper, og mangler nå å hekle kanter rundt dem før jeg monterer dem. Så har jeg tenkt å se hvor stort teppet blir, og eventuelt fortsette å hekle rundt og rundt til jeg syns det er stort nok. Definitivt et av-og-på-prosjekt!

Nøstebarnteppet venter på rosa rester fra Estelle når den er ferdig.


I morgen er det St.Hans, jeg har ingen planer bortsett fra en gallerirunde med en venninne og ellers avslapning. Ha en fin uke!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar