Underveis...

6/09/2010

Jeg nærmer meg slutten på masteroppgaven, nå er det bare litt småplukk igjen før den skal trykkes og leveres. Forhåpentligvis får jeg det til innen fredag!

I mellomtiden har jeg lyst til å vise dere hva som er på pinnene for tida:



Still light tunic, denne strikkes i NZ Lammeuld fra Filcolana. Mønsteret har en stor lomme foran som er ganske fin, men på meg tror jeg den vil ha en slags pingvin-effekt. Så jeg dropper lomma, og strikker en enkel tunika fra toppen og ned. Jeg har bare 200 gram Lammeuld, og er ikke sikker på hvor langt det rekker. Vi får se, denne trenger ikke være ferdig før til høsten, så jeg har god tid. 




Fanamønsteret blir jeg aldri lei. Denne gangen har jeg brukt mønsteret fra Strikk til Nøstebarn, den minste størrelsen. Garnet er Gjestals Baby Merino, supermykt og fine farger. Jeg skal snart begynne på stjernemønsteret, det går ganske fort når det er så få masker. 




Her kommer favoritten. Malsen og mor har begynt å selge Shetland Soft på spoler, og jeg måtte bare ha noen gram i fargen Erteblomst. Jeg har begynt på Estelle, et finfint mønster som strikkes fra toppen og ned. Når du kjøper (det oppdaterte) mønsteret, får du med oppskrift både på jakke og genser. Jeg tror nok at genseren skal få ligge i køen min på Ravelry en stund, men den er veldig fin den også. 


Ha en fin dag i sola!

5 kommentarer:

  1. Det var da en skjønn rosafarge, fine plagg du lager! Ha det fortsatt fint i sola!

    SvarSlett
  2. Fanakofte!!! Hiii. Det blir en stilig baby.
    Og den tunikaen blir megafin! Tror nok jeg også hadde droppet lomma, men samtidig er det jo veldig praktisk.

    SvarSlett
  3. sist du nevnte det garnet måtte jeg bare kjøpe litt og nå frister du bare mer,men den er fantastisk:)

    SvarSlett
  4. Så deilige plagg du strikker! Jeg har et par nøster med erteblomstfargen selv, som jeg tenkte skulle bli sjal. Må bare få unna det jeg har på pinnene først. Jeg strikker jo også på tunikaen men greit med litt avbrekk innimellom. Rundt og rundt med glattstrikk er jo bare begrenset spennende...=P Men fin blir den jo! Gleder meg til å se utgaven din uten lomme!!!=D

    SvarSlett
  5. For ein fantastisk idé å skrive masteroppgåve om strikking og Ravelry ( eg las om det på nrk sine sider ).
    Vil det bli mogleg å lese oppgåva?

    SvarSlett