FO: Estelle

7/21/2010


Estelle har vært ferdig en stund, jeg har bare ikke fått fotografert den før nå. Bildene har jeg tatt på jobb, der er det nemlig fint lys. Selvutløser og behjelpelig skulptur (av Bård Breivik) gjorde susen!
Jakka er strikket i Shetland Soft (dobbel) på pinne 4.5 mm og 4 mm, jeg har strikket den rundt og rundt og klippet opp etterpå. Knappene er fra Etsy. Jeg har ikke veid jakka ennå, men jeg har en god del garn igjen på spolen som veide 500 gram da jeg startet. 
 Fargen på bildet over er litt mørkere enn i virkeligheten. Jeg lar resten av bildene tale for seg:


Her ble jeg litt flad i haue, som vi sier på Sørlandet. Pytt sann.


Fargen nærmer seg virkeligheten på dette bildet. 




Skulpturen står midt i foajeen på jobb og er lagd av Bård Breivik i 2008.


Jeg valgte ribbestrikkede ermer fremfor rillestrikkede, som oppskriften sa. Selv om jeg strikket ermene lengre enn det stod, holder de akkurat på lengden. Enten har jeg sjimpansearmer, eller så er det noe med alle strikkeoppskrifter. Humre.

19 kommentarer:

  1. Nydelig jakke! Gjett om jeg som er rosa-frelst fikk lyst på en sånn :-))

    SvarSlett
  2. kjempefin jakke! :)

    SvarSlett
  3. Nydelig farge! Hvilken rosafarge av SS var det du brukte?

    Og bladmønster er fint! Jeg har dilla for tiden, og har lyst på noe bladkransete selv.

    SvarSlett
  4. Tusen takk! Merete, jeg har brukt Erteblomst, men syns at Chic er en veldig fin farge også...bladkransete er fint. Har lyst til å strikke genserversjonen også, men i et mykere garn..

    SvarSlett
  5. Super fin jakke, den kledde du godt.
    Hvor mange nøster gikk det med og hvilken str har du strikket etter?

    SvarSlett
  6. Takk! Maje, jeg har brukt i underkant av 500 gram (spole) så om du har 10 nøster burde det holde? Jeg strikka str L sånn ca.

    SvarSlett
  7. jakka var helt sinnsykt lekker -- men jeg tør aldri i verden å klippe i et strikketøy!

    SvarSlett
  8. Siden du er velsignet med enkelte helt taltentløse-på-strikke-fronten-venner så må du gjerne si ifra en dag du går tom for ting å strikke, så kjøper jeg gjerne garn og bidrar litt til husholdet om du strikker en sånn pen og fin og superduper jakketing til meg også :-)

    Les: Veldig-veldig fin jakke du har strikket, jeg er som vanlig særs imponert.

    Guro

    SvarSlett
  9. Åh, veldig fin! Ser bra ut på deg :-D

    SvarSlett
  10. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  11. Flott jakke! Veldig god ide å strikke ribb nederst på ermene!
    Flott skulptur du har på jobb :-)
    (måtte fjerne første kommentaren min pga skriveleifer... får skylde på varmen ;-))

    SvarSlett
  12. Utrolig fin! Du ser smashing ut både i modellen og fargen :-D Jeg har ikke våget meg på klipping av strikketøy ennå, men jeg SKAL prøve det nå som jeg har sett dine superfine jakker. Syns som regel at jakker får mer bruk enn gensre gjør, men endeløse rekker med vrangmasker gjør ofte at jeg står over. Så da blir det å manne seg opp til å finne frem saksen...

    Lager du en beleggskant som du syr over klippekanten, eller lar du den være som den er?

    SvarSlett
  13. Tusen takk! Klipping i strikketøy er ikke så skummelt som det høres ut. Jeg har ikke lagd belegg til denne jakka, men vurderer å gjøre det ved neste anledning. Tror det ville funka fint å sy på et bånd over sårkanten også.

    SvarSlett
  14. That is so very beautiful! Congratulations!

    SvarSlett
  15. Nydelig jakke! :) elsker bladmønsteret!

    SvarSlett
  16. Lekker-lekker-lekker!

    SvarSlett
  17. Kanon fine jakke! Satt som et skudd den. Liker liker liker =)

    SvarSlett