FO: Mara

7/22/2010


Endelig er Mara ferdig. Det gikk raskt å strikke, men den siste kanten var drøy...etter den korte ribbekanten etter alle rillene dobles maskene, og en strikker ribbestrikk i 4" (10 cm). Det var kjedelig, og tungt! Pinnen jeg brukte var nemlig ikke lang nok. Bortsett fra det er jeg superfornøyd, sjalet ble akkurat så tungt og deilig som jeg hadde sett for meg. Det gikk med nesten 300 gram Cascade 220 i svart, og jeg kan godt tenke meg å strikke flere av dette sjalet, men i et noe tynnere garn. Jeg ser for meg at Finull kan være et godt alternativ? Jeg ser også at jeg må smile mer når jeg tar bilder av meg selv....


Her sere dere overgangen fra rillene til ribbestrikk, og så dobbelt så mange masker. Et slit å holde på med, men en veldig fin og enkel effekt. Madeline Tosh sine mønstre skal definitivt prøves ut flere ganger!

5 kommentarer:

  1. Skjønne Pia, ikke så lett å smile når man bare er i selskap med seg selv og i tillegg skal ta bilder der en skal få fram noe som en er akkurat ferdig med! Jeg likte sjalet!

    SvarSlett
  2. Jeg liker det øverste bildet, det er da ingen grunn til å drive med smiling i tide og utide!

    Sjalet ser utrolig deilig ut, men skjønner godt at ribbekanten ble drøy. Den ville sannsynligvis holdt meg fra å begynne på prosjektet.

    SvarSlett
  3. Det har dere forsåvidt rett i. Kanten var drøy, men absolutt verd innsatsen!

    SvarSlett
  4. Det havnet på to-do-lista på Ravelry! Takk for inspirasjon! (og tips om garnvalg)

    SvarSlett
  5. Dette sjalet ble veldig fint. Så enkelt og likevel med det lille ekstra. Skjønner at de siste omgangene ble dryge, men verdt strevet ble det jo!

    Takker for godt tips.

    SvarSlett