FO: Babysett og sokker

8/13/2010


Jeg har strikket et par lange og gode sokker til lillebror, han trengte noen til å ha i støvlene til vinteren. Tone M´s Tankeløse (pdf) var et fint og enkelt mønster å strikke. Jeg har brukt Sandnes Perfect, som var anbefalt i oppskriften. Det var ikke noe godt å strikke med, men etter en runde i vaskemaskinen ble sokkene supermyke og deilige. Nå er de på vei til lillebror i posten! Jeg brukte fire nøster Perfect til størrelse 44.

Etter å ha strikket Estelle, hadde jeg litt garn igjen på spolen med Shetland Soft. Et par spiralsokker ble improvisert, i størrelse nyfødt. Djevelluen fra Gros blogg er en favoritt, i størrelse 6 måneder. 

Resten av garnet ble brukt på en improvisert Mini, str 6 måneder den også. Jeg har ikke sydd i knapper ennå, men det ligger tre søte, røde vintageknapper og venter. 

På pinnene nå er Amelia fra Knitty, jeg strikker ermene først. Garnet er noe ukjent, entråds ullgarn fra Sandnes sitt fabrikkutsalg, og det er deilig og grovt å strikke med. Satser på at det blir supermykt etter vask. Jeg har noen knallgule knapper på lur som skal pryde jakken.

God helg!

4 kommentarer:

  1. For et underbart babysett!!!!=D
    Og herlig med sånne sokker! Går greit med perfect da, såpass tykt garn=D
    Flinka!

    SvarSlett
  2. Anonym8/15/2010

    Jeg er visst den eneste i verden som lager spiralsokker til høyre/venstrefot. Enten strikker jeg omvendt mønster (forskyver mot høyre på den ene og ventre på den andre) eller jeg rett og slett snur vrangen ut på den ene før tåfelling. Dermed går spiralene hver sin vei på hver sin fot. Hilsen Bibba

    SvarSlett
  3. Så mye deilig du har strikket! Supersøtt babysett :-)

    SvarSlett
  4. Som alltid er det flotte ting som kjem frå pinnane dine.
    PS: Det manglar ein "k" i linken til Amelia. :D

    SvarSlett