Shoppingløfte-oppdatering

8/22/2010

1.mai i år ga jeg meg selv et shoppingløfte, der jeg ikke skulle kjøpe nye klær, sko eller tilbehør på et år. Inspirasjonen kom fra Ane, og det er flere som har gjort liknende løfter, se bare her

Har jeg klart det så langt? Ikke helt...da mamma og jeg var i London, ga jeg meg selv tillatelse til å kjøpe mye nytt, forutsatt at jeg kunne bruke klærne på jobb, året rundt. Resultatet ble mange nye kjoler, skjørt og noen par med sko som både kan brukes om sommeren, men som er formelle nok til å brukes vinterstid med strømpebukser og jakker. Turen var en belønning for å ha fullført masterstudiet, så dette var et unntak. Et par nye joggesko har det også blitt, siden jeg har begynt på treningssenter igjen. Utover det har jeg holdt meg i skinnet, og skal fortsette sånn! Jeg har behov for en skikkelig varm vinterjakke, dersom vinteren i Rogaland blir som i fjor.

I reglene til shoppingløftet står det at det er greit å kjøpe brukt, men bare hvis man trenger noe. Jeg har ikke kjøpt noe til nå, og prøver å holde meg unna bruktbutikkene for å unngå fristelsen. Til gjengjeld har jeg ryddet i skapet og gitt masse som ikke passer eller brukes til Fretex, og til venninner. 

Hvis det er noen som føler seg kallet til å delta, finner dere reglene i den første linken i dette innlegget.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar