Ferdig utdannet!

9/18/2010

I går forsvarte jeg masteroppgaven min, og nå kan jeg kalle meg lektor! Åtte års utdannelse er over, og jeg begynner på en ny epoke. Det føles veldig godt å være ferdig, men samtidig litt vemodig. Heldigvis har jeg en jobb der jeg hele tiden må tilegne meg ny kunnskap om noe av det som interesserer meg mest-nemlig kunst. Jeg er heldig som har fått jobb før endt utdannelse, og gleder meg til å fortsette. Eksamensresultatet ble ikke som forventet, men nå er jeg bare lykkelig over å være ferdig!
Jeg funderer på om det er mulig å legge ut oppgaven som et Google-dokument, om jeg får det til med en så stor fil skal jeg gi beskjed til eventuelle interesserte.

Siden sist har jeg vært på et fantastisk kjekt strikketreff på Ørskogfjellet. Jeg har tatt mange bilder, og lover å vise dem frem når jeg bare får ut fingeren. Flere strikkeplagg er ferdige, jeg har bare brukt tiden på andre ting enn å fotografere (og feste knapper og tråder....). Men nå har jeg mer overskudd til bloggerier, og satser på hyppigere oppdateringer.


Bildet er lånt fra Slagt en hellig ko

 Jeg er fast leser av Slagt en hellig ko, Liselotte Wellers fine blogg. Før jeg dro på strikketreff, var jeg innom bloggen og fikk med meg at mannen hennes, Kenneth Weller,  holdt lagersalg med luksusgarn...jeg klarte aldeles ikke motstå fristelsen, og nå er 500 gram garn i fargen Hindbær (90% ull og 10% kasjmir) på vei i posten til meg! Jeg gleder meg bare til å kjenne på garnet, og så skal jeg planlegge hva som kan strikkes av det...det er en tynn kvalitet, 1200 m på 100 gram- men til gjengjeld drøyt. En lekker jakke eller kjole ser jeg for meg.
Lagersalget har fått enorm respons, og jeg ser at det åpnes opp for nye bestillinger om en ukes tid. Løp og kjøp, sier bare jeg! Bloggen er et oppkomme av inspirasjon og flotte bilder, les den.

Litt eksamensfeiring blir det også- men ikke før til uka. I kveld får jeg besøk av ei venninne, vi skal skeie ut med en tur i skauen, te og noe lekkert kakeaktig jeg har tenkt å raide et bakeri for.

God helg til alle sammen!

5 kommentarer:

  1. Gratulerer så masse med innlevert masteroppgave.
    (jeg har frist 1.mai på min - tvilsomt jeg blir ferdig)

    Ha en velfortjent god helg.

    SvarSlett
  2. Anonym9/20/2010

    Tillykke med at du er blevet færdig!
    Hilsen
    Kirsten (Colorfan)

    SvarSlett
  3. GRATTIS!!!! Velfortjent, og jeg håper du nå får mer tid til strikking!!!
    har du også handlet av kenneth? Jeg også, men jeg vet ikke helt hvordan jeg får betalt, for må jeg ikke ha et IBAN nr til utenlandsk bank? Har nemlig strevet med det tidligere. (sender du meg tips på mail? Hvordan gjorde du det?)
    Ellers har jeg nå flyttet til Blogspot, og håper du stikker innomm på besøk.....

    SvarSlett
  4. Hei Sylvia, jeg får ikke sendt deg epost eller kommet inn på bloggen din. Jeg betalte via Paypal, du får en bekreftelse fra Kenneth når bestillingen er behandlet.

    SvarSlett
  5. Koselig blogg. Eg legg meg som følger :)

    SvarSlett