Brrrrrr!

10/23/2010

Etter en tur sammen med en kollega til nabobyen for å få med oss Vitamin Sandnes (som jeg håper mange har fått med seg, fantastisk vitamininnsprøytning i høstmørket) kom jeg hjem med en pose full av alpakka. På jakt etter angora, som har vist seg vanskeligere å finne enn først antatt, ble det noen nøster Misti fra Du Store Alpakka i stedet. Det holdt akkurat til en stor og varm hals, strikket frem og tilbake og sydd sammen til slutt.

Jeg brukte pinne 12 mm og la opp 25 masker. Kjapt og enkelt, på bildet er den surret to ganger rundt halsen. Nå skal den få en runde med Milo og varmt vann, mens jeg legger opp til neste prosjekt. Jeg har lenge hatt lyst til å prøve Viking sin Eco-Alpaca, så tre kamelfargede hespler bør være nok til en enda større og luftigere hals enn den grå. Perfekt tilbehør til den kalde høstvinden. Dessuten selges det utallige varianter i butikkene, dessverre ofte i 100% akryl. Hvem gidder vel bruke plast rundt halsen når en kan strikke i naturmaterialer sjøl? Ja til mer håndarbeid!
(garnet er kjøpt på Nancy´s strikkestove, fin liten butikk og hyggelige folk. De hadde angora, men bare babyrosa....)


4 kommentarer:

  1. Flott hals - og den ser herlig varm og god ut!

    SvarSlett
  2. Kjempefin hals som ser skikkelig god og varm ut! Kan trenge en sånn nå om dagen, så kaldt som det har blitt.

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  3. Deilig med en slik hals da! Lurer på om jeg ikke bør svinge strikkepinnene og lage en sånn som du jeg også :) for din ser helt herlig ut altså!!!

    SvarSlett
  4. Takk skal dere ha! Jeg har hatt den på meg hele dagen i dag, den varmer akkurat passe.

    SvarSlett