Hele Rogaland leser

10/10/2010

  Sakset fra Stavanger kulturhus Sølvbergets hjemmesider:

Hele Rogaland leser er fylkets store felles leseropplevelse som deler ut 50 000 eksemplarer av Einar O. Risas roman M. Kanne & Søn 1889-1922.
2010 er av Kulturdepartementet utnevnt til Nasjonalt leseår. 

Forrige bok i prosjektet "Hele Rogaland leser" var Fortuna av Aleksander Kielland. Den fikk jeg aldri lest, jeg begynte på den men det var visst andre bøker som trakk mer. Denne gangen er jeg imidlertid med på prosjektet, og er kommet noen sider inn i boken om fotograf M.Kanne som kommer fra København til lille Stavanger for å følge drømmen sin om å eie atelier og fotografere byens borgere. Einar O. Risa har skrevet flere bøker om M.Kanne, jeg gleder meg til resten! Anbefales! Om du bor i Stavanger går det an å hente seg en bok på biblioteket på Sølvberget, og jeg mener at det ligger noen stykker på Bøker og Børst også...

Strikker forresten på en genser til meg selv, markedsstrikking og julegavestrikking tar mest tid, og de kan jeg jo ikke vise frem her heller- iallefall ikke julegavene! Men på pinnene er nå Vetur, designet av Védís Jónsdottir for Ìstex, fra heftete Lopi 28. Den skal egentlig strikkes i plategarn, men jeg har valgt å bruke Létt Lopi i stedet. Det er en herremodell, men jeg skal ha den selv =) bilder kommer etterhvert!


God (strikke- og) lesehøst!

2 kommentarer:

  1. Gleder meg til å se dette siste strikkeprosjektet ditt!!!!!

    SvarSlett
  2. Glæder mig også til at se din nye sweater. Jeg har faktisk lige strikket en cardigan til mig selv i pladegarn. Det gik rigtig godt og knækkede kun tre gange. Lett-Lopi er jo nok lidt mere slidstærkt og lidt varmere.
    God weekend.
    Dorte

    SvarSlett