Strikk i Ørska og Still light

10/03/2010

 Still light-tunikaen min ble strengt tatt ferdig på Strikk i Ørska, men lommene kom for langt ned til at det ble fint. Dermed rakk jeg opp til hoftene omtrent, og strikket ribb og felte av så jeg fikk en tynn og varm ullgenser i stedet. Still light ligger i køen fremdeles, jeg skal strikke den i alpakka om en stund.


 Jeg har bestilt knapp fra Snella og Petronella, kjapp og god service!


Min egen, spesiallagde knapp- den utgjorde prikken over i´en på genseren.
Den er strikket på pinne 3 og 3.5 mm, jeg brukte i underkant av 300 gram New Zealand Lammeuld fra Filcolana i fargen Medium grey.
Fortsatt god søndag!


Jeg har lastet opp bilder fra Strikk i Ørska til Flickrkontoen min, de som har lyst kan ta en titt.

10 kommentarer:

  1. Den genseren så både lekker og god ut Pia! Og sånn som jeg kjenner deg og/eller dine turbopinner så er det vel ikke mange dagene til vi ser en still light her inne og.
    : )

    SvarSlett
  2. den har jeg også såååå lyst på,kjempefin:)

    SvarSlett
  3. Flott genser - som du sikkert kommer til å få brukt mye! =)

    SvarSlett
  4. Den var kjempefin, den genseren, som skulle vært en tunika. Er det ikke flott at vi kan ordne opp selv, slik at den kan brukes, alikevel? jeg er veldig flink til å tove, jeg.
    Nå er det vel bare å legge opp til en ny.....?

    SvarSlett
  5. Den ble jo lekker, flott farge! Jeg har strikket min i "originalgarnet", og den siger, men herlighet så god den er. Skikkelig høstkoseplagg- lekkert med støvler og "tighte jeans"- ( som de sier på svensk). Ha en flott dag!

    SvarSlett
  6. Genseren ble utrolig lekker, og du kledde den kjempegodt! Dessuten var jo knappen prikken over i´en da! Herlig!
    Tok meg forresten den frihet å legge deg til i bloggrullen på den nye bloggen min, siden jeg hadde deg på den gamle!

    SvarSlett
  7. Oi! Denne genseren ble jo kjempeflott! Er i utgangspunktet ikke så glad i still light, men genservarianten din var jo knallfin!
    og jeg har jo 500 gram NZ liggende... hmmm...
    *altformangeplaner*

    SvarSlett
  8. Den ble herlig som genser også:-) Fikk jammen lyst å strikke en sånn en også:-)

    SvarSlett
  9. Jaggu flott som genser også denne Still Lighten :-))

    SvarSlett
  10. Så fiiin genseren var! Kult knapp :D

    SvarSlett