Adventstid

11/27/2010

Bildet er lånt herfra

Bildet måtte med, i anledning julebordsesongen som er sparket kraftig i gang her. I går hadde vi et særdeles vellykket julebord med jobben- vi er konsolidert med en større organisasjon, og plutselig har jeg mange flere kolleger enn tidligere. Det var en kjempehyggelig kveld, og neste helg er det nytt julebord, med "bare" vår avdeling. Samme helg er det julemarked og helga etter kommer det julebordet jeg har gleda meg til siden i fjor- nemlig Gro sitt beryktede strikkejulebord. Lørdagen skal noen venninner og jeg til Egersund og vitja julebyen, og på kvelden lage venninnejulemiddag. Travle, men koselige tider kommer.

Plutselig nærmer det seg første søndag i advent! Denne høsten har flydd av gårde, og jeg hadde intensjoner om å blogge jevnt og trutt. Sånn har det visst ikke blitt helt, iallefall ikke med alle strikkeprosjektene som var planlagt. Jeg strikker riktignok, men i det siste har jeg brukt tida på å produsere ting til Eplabutikken,  julemarkedet på Tou scene og julegavene. Jeg er på langt nær ferdig, men venter på noen nye garnforsyninger før jeg kan fortsette.
I tillegg har jeg endelig begynt å komme i orden på hobbyrommet, og startet med friskt mot på sortering av strikkeoppskrifter. Jeg trodde ikke jeg hadde SÅ mange i papirversjon, tross alt bruker jeg aller mest epost og Dropbox som lagringsmedier, og pleier sjelden å ha med oppskriften på papir. Men dertok jeg feil, gitt! Så nå hersker det anarki og kaos der inne, jeg har slått av lyset og lukka døra og later som det snør. I morgen kan en jo begynne å pynte til jul, så da hjelper det litt på kaoset i det minste.

På pinnene befinner det seg derfor ikke så mye spennende, på jobb har de fått snusen i at jeg strikker mye varmt og godt, så jeg har tatt i mot et par bestillinger på sjal. Det er kjekt å strikke til dem jeg treffer hver dag- særlig når den ene mottakeren allerede har flyttet inn i sitt, og skryter hemningsløst av det (og meg) til alle og enhver. Men samtidig kjenner jeg at strikking på bestilling, markedsstrikking og produsering til Epla blir litt i meste laget- det er jo ikke for å tjene penger at jeg strikker! Foreløpig har jeg det gøy, men jeg merker at det går ut over kreativiteten og strikkelysten. Hva er da løsningen? Et trøstestrikketøy til meg selv! Så nå trenger jeg noen gode forslag. Jeg har lyst til å strikke Audrey in Unst av Gudrun Johnston, mønsteret er kjøpt, men ikke garnet...har dere noen gode forslag?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar