FO: Gult er kult!

11/06/2010

Det nærmer seg jul, og det strikkes julepresanger. Innimellom får jeg ferdig litt småstrikk til julemarkedet som trygt kan vises frem på bloggen uten fare for avsløringer før 24.desember...


Knallgul ribbebukse sterkt inspirert av mønsteret i Nøstebarnboka (men ikke helt), strikket i Istra Kamgarn fra Rauma, omtrent 150 gram på pinne 4 mm. Str. 2-4 år, jeg mangler buksestrikk i en kul farge, og tips for hvor en finner sånt mottas med takk.


Lange bein så buksa kan brukes lenge


Bildet er tatt mens det fremdeles er dagslys, nå skal den få en runde i Milo før den gjøres klar til julemarkedet. På pinnene har jeg en til, i restene fra denne og grå ull. Finfine striper!


Jeg har hatt en liten tove-ulykke, og derfor måtte jeg improvisere litt. Jeg strikket en kjempefin, stor og luftig hals i garnet jeg kjøpte hos Kenneth, og så vasket jeg den på 40 grader. Vips. Nå er den redusert til to lange stykker tovet varme i ull og kasjmir, og de skal bli til tette og gode halser med knapper på, tiltenkt julemarkedet. Men sukk altså...den var helt fantastisk nydelig! Knappene på bildet skal brukes, de har jeg kjøpt av Tessa Ann på Etsy. Det samme gjelder regnbueknappene på bildet under, de har jeg ingen konkrete planer for, men ser for meg at noe babydilldall må kunne prydes med sånne fargeglade små.


Jeg strikker videre, og ønsker dere en fortsatt fin helg!

6 kommentarer:

  1. Ullbuker er et MUST! Og på barn passer det med sterke farger.
    Synd med halsen, men håper vi får se bilder av "Ulykken" allikevel.

    Ha en flott uke :-)

    SvarSlett
  2. Knallkul!! Man synes i denne :)

    SvarSlett
  3. I følge sonen min på 4 år er gul den finaste farga. Jaha, spør eg, kvifor er den finast? ( det må leggjast til at gul er den farga eg likar minst ) Jo, svarar han, det er fordi gult er kult!

    Så du er tydelegvis på sporet! :D

    SvarSlett
  4. Jeg er helt enig, gult er virkelig kult! Og den som har knallgul ullbukse i barnehagen, vil jo alltid kjenne den igjen blant alt det rosa og blå, det er supersmart.
    Ang farget buksestrikk - det skulle jeg gjerne visst også. Da jag var barn, fikk man kjøpt hoppestrikk i muntre farger og mønstre i lekebutikken, men det var lenge siden. Her er det tydelig en nisje i markedet... Etsy kanskje?

    SvarSlett
  5. Takk for fine kommentarer. Anne, jeg jakter etter kul buksestrikk, men hva kan det hete på engelsk tro? Bare elastic eller noe sånt? Om jeg finner på Etsy skal jeg linke her inne.

    SvarSlett
  6. Jeg fant! Hos jasmineashley på Etsy. Mange fine farger og fin pris!

    SvarSlett