4 ting

12/16/2010

 Dette er altså fremdeles en strikkeblogg. Det er bare sånn at det som er strikket i det siste skal under et visst tre, og resterende prosjekter er ikke ferdige. Derfor underholder jeg meg selv (og kanskje noen av dere) med denne lille saken fra svenske Sophia. Kopier den og svar på den på bloggen hvis du også er en av dem som ikke har noe ferdigstrikket å vise frem:


4 saker jag har gjort idag
  • Brukt to timer på buss til jobb i dag (isglatte veier og snøstorm)
  • Pyntet jobbmaskinen med juleglitreugle
  • Fått særdeles gode nyheter, også jobbrelatert
  • Bannet i kjerka og kjøpt varm, myk og stor genser og hals i 100 % akryl. Fysj og mmmmmm!

4 tv program jag tittar på
  • NRK-nyhetene
  • Nytt på nytt
  • Nasjonalgalleriet
  • Kobra på SVT


4 saker jag längtar efter
  • Lillebroren min
  • Badekar
  • Tivoliradio etter at den gamle falt stygt og brakk lårhalsen
  • Hushjelp

4 saker på önskelistan
  • Tivoliradio
  • Kameraveske fra Jo Totes
  • Enorme mengder St.Petersburg-te fra Kusmi
  • Gavekort på spa eller liknende.  
 .....
 
Nuvel. Det har vært en glatt og isete, men veldig fin dag. På pinnene befinner seg en ultramyk, deilig hals til meg selv, jeg strikker på pinne 6 i Superior (70% kasjmir, 30% silke) fra italienske Filatura Di Crosa. 
Det blir mykt og lett og varmt, og den er snart ferdig! Ellers ligger Marius og roper i korven, men jeg ignorerer han enn så lenge. Nytt garn er ankommet fra Pickles, 
jeg skal strikke Lavendeljakken,  
 men mangler silke/mohairgarn i samme farge. Det må kunne gå an å spore opp andre steder, de har nemlig ikke fargen inne og jeg vil begynne å strikke NÅ. Ellers har jeg også snopt litt svart Arwetta Merino fra 123knit, 
som skal bli til Audrey in Unst en gang etter jul, når det blir litt lysere ute. 
Bilder av halsen kommer så snart den er ferdig, og jeg får lurt noen til å fotografere meg på jobben.
God førjulstid!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar