FO: Rosa votter

12/26/2010

 Jeg trengte(...) et par nye, varme votter, og hadde lyst til å prøve Puno fra Rauma. Jeg er litt usikker på om jeg syns det er så forferdelig fint, men mykt og varmt ble det iallefall. Det er en blanding av alpakka og noe syntetisk, og jeg syns fremdeles det kjennes litt for syntetisk ut til den prisen. Men vottene ble bra! Her demonstrert ved mor.

 Fargen er noe varmere i virkeligheten, rosa er vanskelig å fange korrekt syns jeg. 


 Vottene er strikket etter eget hode, på pinne 3.5 mm. Jeg la opp 40 masker og strikket 2r, 2 vr 20 omganger. Deretter byttet jeg til 3r,1vr og strikket til jeg syns de var passe lange. Tommelkile ble strikket inn, med totalt 15 m til glattstrikket tommel. Jeg prøvde dem på underveis, og de sitter perfekt. 


Matcher lua gjør de også!

1 kommentar:

  1. Fin var du!! Lua har jeg også strikket og den er fiiiin. Så deilig vær vi har også :) Fortsatt finfin jul!

    SvarSlett