FO: Superior hals

12/19/2010


 Endelig har jeg noe ferdigstrikket å vise frem. Superior Cowl er strikket i et nydelig garn, Filatura Di Crosa Superior, som består av 70 %  kasjmir og 30 % silke. Det gikk med ett nøste, så halsen er florlett og myk. 


 Fargen er noe annerledes i virkeligheten, den er mer brungrå enn på bildet.


Jeg har strikket halsen på pinne nr 6, og fulgte oppskriften mer eller mindre nøyaktig, med unntak av at jeg ikke målte lengden før jeg avsluttet- jeg måtte rekke opp et par omganger for å få nok garn til avfellingen.
Skulpturen i bakgrunnen er lagd av Aase Teksmon Rygh og heter- passende nok- Moebius. Nå er ikke dette en moebiushals, men sånne har vi jo også strikket tidligere.

6 kommentarer:

  1. Den var knallfin!!!! Sånn vil jeg ha og! *notere seg*

    SvarSlett
  2. Så stilig hals.Den ser deilig og myk ut.

    SvarSlett
  3. Lekker!! =)

    Garnet er jo helt fantastisk, også. =)

    SvarSlett