Julefred

12/25/2010

Bildet har jeg tatt på jobb, inni foajeen som er dekket av snø og is. Vi som jobber på museet har følt oss som del av en eventyrfortelling i hele desember, med snø og is blinkende utenpå den store glasskuppelen.

Først vil jeg si tusen takk for den fine responsen på lua mi i forrige innlegg, både her inne, på Uformelt og på Ravelry. Det varmer godt i vinterkulda med så mye ros (og med ny lue!). Her på Sørlandet er det -10 grader og strålende sol. Vi feiret en veldig fin julaften hos tante på Flekkerøya, sammen med kusine, barn, mann, ekstraonkel og mormor/oldemor. For første gang på hundre år gikk vi til og mer rundt juletreet. Nå er vi parkert i hver vår sofa, iført ull og koseklær, før juleselskap i 1.etasje i ettermiddag. På strikkepinnene er en ny kragejakke til meg selv, i Abuelita Tjukk merino fra Pickles. Planen var jo en Lavendeljakke, men jeg tror kanskje ikke passformen er så bra for meg, selv om jeg syns jakka er kjempefin. Jeg strikker kragejakken i str S/M, med egne modifiseringer underveis. Blant annet strikker jeg ermene etter eget hode og måler mye underveis, hvis ikke syns jeg de blir litt vide.
Ellers har jeg lagt opp til et par votter i knallrosa Puno, inspirert av Lenas Mitered mittens i samme garnet. Jeg bruker ingen spesiell oppskrift, men har foreløpig lagt opp 40 masker på pinne 3.5 og strikker vrangbord. Har planer om helt enkle, glattstrikkede og halvlange votter. Satser på at de blir tette og gode på pinne 3.5. 

Ønsker dere en fortsatt god julefeiring! Jeg har et nyttårsforsett om å blogge litt oftere, så jeg tenker at å tjuvstarte litt i romjula er en god start på 2011.
Ha en finfin dag i snøværet!

1 kommentar:

  1. Heisann. Innom med ein liten jule-og nyttårsklem :)

    SvarSlett