Boligplanlegging

12/20/2010


Dette fantastiske Mummihuset kom jeg over da jeg var innom Whip Up her forleden, det ligger PDF ute med mal for alle pepperkakedelene. Skurken i Mummihuset skrevet av Tove Jansson er en av favorittene fra barndommen, så det kan tenkes at vi lager vår egen vri og tar med skurken (eller skruken, som lillebror trodde han het). Den ble lånt fra det lokale biblioteket flere ganger i året, og måtte hentes fra magasinet- det var en fillete, gammel versjon de hadde. Jeg er redd den ikke er å få tak i lengre, iallefall ikke i original versjon. Men om noen av dere skulle vite om et sted, er jeg særdeles interessert!

I følge kusina mi har de Mummifigurer i lekebutikkene, så da skal jeg ut og handle. Jeg har allerede konferert med mamma, og vi har store planer om å bygge et Mummipepperkakehus i jula. Gleder meg! Bilder kommer når vi er ferdige!

2 kommentarer:

  1. Åh, så søtt. :) :) Jeg lagde pepperkaker + hus i dag. Eller, huset er ikke bygd ennå, jeg skulle pynte det først men vi hadde ikke melis. :( Så da får jeg ta det i morgen!

    SvarSlett
  2. kult med peparkakehus som ikkje er tradisjonelle! :D lykke til med jakta på figurane. :)

    SvarSlett