FO: Lue og sokker

1/18/2011


Et par småplagg har kommet av pinnene, og jeg har fått et nytt lystelt til å fotografere i. Imidlertid mangler jeg gode lyskilder, og må snarest en tur på Ikea for å hamstre. Bildene blir ok, jeg trenger visst å stryke bakgrunnen også...



Noe bedre lys i dette bildet, men langt fra perfekt. Jeg eksperimenterer videre, snart er det jo dagslys nok til å ta fine bilder utendørs igjen også. 

Fakta:
Mønster: Lue, sterkt inspirert av den lettstrikka lua fra boka Strikk til nøstebarn, men med egne modifikasjoner. Sokkene er strikket fritt etter Knitgirls babysokker som sitter på foten.
Garn: Rauma Finull (beige) og Drops Babymerino (natur)
Pinner: Luen er strikket på pinne 3.5 og sokkene på pinne 2.5 mm. 
Dette lille settet blir nok en gave til en av de tre kommende babyene, jeg går visst aldri lei små sokker og luer!

5 kommentarer:

  1. Kjempefine småplagg du har strikket :) Du sier at du mangler lyskilder, men du kan også skru opp ISO'en på kameraet ditt. Jeg har den på 800 når jeg tar bilder av strikketøyene mine, da kommer det litt mer lys inn på bildene ;)

    SvarSlett
  2. Hyggelig strikk, barnetøy!

    SvarSlett
  3. Så flotte småplagg! Telt høres lurt ut, men det flotteste er jo å fotografere ute... Jeg er desverre veldig dårlig på å bruke tid og gjøre bildene så bra som mulig, vil jo bare skynde meg å vise frem vettu :P

    Kan likevel, hvis du er glad i å ta gode produktbilder, anbefale deg og investere i en ekstern blits hvis du ikke har det... Det gir så mange nye muligheter!

    SvarSlett
  4. Tusen takk for tipsene og kommentarene. Jeg satser på mer dagslys og et nytt objektiv ;)

    SvarSlett
  5. Det dukkar stadig opp nye FOar her, ser eg. Du er jammen flink til å halde deg til planen :)

    SvarSlett