FO: Mini

1/23/2011


Mini av Else Schellerup er ferdig, jeg har forlenget den litt og fulgte oppskriften bare frem til før jeg delte av for ermer. Den er strikket på pinne 3 og 3.5 mm, i Drops Baby Merino. Garnet er mykt og deilig, men det siger litt i vask. Ren ull er nok å foretrekke, men denne kjolen blir likevel supermyk og fin. Knappene er fra lageret, enkle firkantede perlemorsknapper festet med fuchsiafarget garn gir en fin effekt. De er naturlige i fargen, her har de imidlertid skiftet farge av uviss grunn. 

En annen liten sak er også ferdig, den har ligget en stund uten å bli fotografert. Samme garn som kjolen over, og mønsteret er Hals fra Strikk til nøstebarn. Den skal sendes avgårde til Sørlandet sammen med disse:

Kragejakken i Duo (også fra Strikk til nøstebarn), med gjenbruksknapper....

Liten lue i samme garn som jakken, her har jeg ikke brukt noe mønster....

...og til siste et par små babytøfler, sterkt inspirert av Knitgirls Babysokker som sitter på foten.

Siste lille ferdige sak er denne:
Bildet er litt uklart, men stripene viser godt likevel. Ei ribbestrikka bukse i størrelse 2-4 år fra Strikk til nøstebarn, jeg har fulgt mønsteret nesten nøyaktig, men strikket de siste 10 cm nederst på buksebeina på tynnere pinner (brukte pinne 2.5 og 3.5 mm) for å få dem til å sitte bedre inntil anklene. Satser på at beina kan brettes opp nå i starten så mottaker kan få bruk for den de siste vintermånedene. Buksa er til en kollega sin ett år gamle sønn, hun skal ut i permisjon igjen og jeg blir ensom på kontoret. Hulk. Heldigvis kommer hun og mottaker innom på besøk innimellom ;)
Januar ble visst en effektiv strikkemåned, jeg jobber fremdeles med det siste prosjektet på lista, nemlig Mariusermet. Det er så kjedelig at jeg gidder ikke skrive mer om det nå. I stedet har jeg begynt på litt nytt til Eplabutikken, og noen bursdagsgaver.
Fortsatt fin søndag!

6 kommentarer:

  1. Så mye flott du har strikket!

    SvarSlett
  2. Du ha vært effektiv! Og så mye fint da!

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Effektiv du har vært! Mini er jo bar nydeligst da!

    SvarSlett
  5. Det var en flott gavepakke!
    Tenker de blir fornøyde :-)

    Ha en flott uke!

    SvarSlett
  6. Herreminhatt så mye fint!!!

    SvarSlett