FO: Vaffellue

1/21/2011


Vaffellua fra Pickles har stått i Ravelrykøen min lenge, og endelig fikk jeg strikket den. Jeg har brukt i underkant av tre nøster Misti alpakka fra Rauma, og jeg har strikka lua på pinne 5 mm for å være sikker på at den sitter godt rundt ørene. Det gjør den, fargen er litt mørkere i virkeligheten. Jeg er veldig fornøyd, mønsteret er superenkelt og passformen er god. Imidlertid la jeg opp en del færre masker enn hva oppskriften anbefalte (tror det var 96 maser eller deromkring) og det er jeg glad for, den hadde blitt altfor løs og luftig hvis jeg hadde fulgt anbefalingen. Min versjon sitter klistra på hodet, så om du er ute etter en baggy versjon er det lurt å legge ut noen masker etter vrangborden og strikke en eller to ekstra mønsterrapporter. 
Her er det fred i heimen, jeg strikker småplagg til småtroll og ser frem til pigebesøk i morgen. Ha en riktig fin helg!

3 kommentarer:

  1. Stilig!
    (selv om jeg ikke helt ser hvor vaflene kommer inn?)
    Forøvrig leste jeg nettopp at det er spådd at vafler i 2011 skulle overta for muffens, så du er virkelig trendy nå frk. Snupp!

    SvarSlett
  2. Åh nei du. etter å ha vært uten vin så lenge kommer det ikke på tale å bytte den ut med vafler når jeg endelig kan ta (vi går ikke inn på antall) glass igjen!

    SvarSlett
  3. Nok eit supert prosjekt frå dine pinnar :)
    God helg.

    SvarSlett