FO: Voksejakke

1/19/2011


Voksejakken som var et av prosjektene på januarlisten min, er ferdig. Den er strikket i Duo merino fra Design Club DK på pinne 3.5 mm. Jeg hadde nok garn igjen på hespelet til en lue og et par små sokker, så en får mye ut av 100 gram. Knappene er gjenbrukte fra en utslitt H&M-cardigan, de har jeg hatt lenge. Fargene på bilet stemmer ikke med virkeligheten, som sagt har jeg ikke fått dreisen på lysteltet ennå (men så har jeg heller ikke prøvd så hardt, foretrekker absolutt dagslyset). Måtte trikse litt med tonene, fargen på jakken kan best beskrives som støvete, kald lys rosa. Voksejakken finnes i Strikk til Nøstebarn.



Ei lita lue ble improvisert frem, den har jeg strikket på pinne 2.5 mm. For å pynte den litt fikk den musetagger på kanten, og en heklet blomst. Den vordende mor er nemlig glad i blonder og rysjer (mer enn undertegnede, men det ble nå søtt da) så derfor har jeg slått til med glitrende knapper og heklekanter. Satser på å få fotografert mottaker iført herligheten når hun ankommer om et par måneder. 

3 kommentarer: