Nyttårsløfter del II

1/07/2011


Jeg er godt i gang med å gjennomføre nyttårsløftelisten for januar , i skrivende stund er jeg ferdig med raglangenseren og den ble helt perfekt! Jeg har ikke engang vasket den, den måtte på med en gang. Da jeg oppdaget at jeg hadde glemt å feste trådene ytterst på ermet, fant jeg frem nål og saks og festet i vei uten å ta den av. En ny favoritt, med andre ord. Jeg skal få noen til å ta bilde av meg i den i løpet av helgen. Voksejakken til baby er blitt litt større, men det er et stykke igjen, og Marius-ermet ligger der det lå sist.

Strikkelisten har -ikke overraskende- fått et nytt tilskudd; Sweet Vanilla, designet av Veera Välimäki, er på pinnene. Jeg strikker den i Blackhill Højlandsuld fra Garnudsalg.dk, nærmere bestemt Kenneth Wellers garnbutikk. Kenneth er mannen til Liselotte bak bloggen Slagt en hellig ko. Sweet Vanilla strikkes fra halsen og ned, og fargen jeg har valgt heter Blommetomat, men jeg syns den ser mer ut som sure kirsebær. Det må imidlertid påpekes at jeg ikke har noen intensjoner om å bli ferdig med tunikaen denne måneden, men siden jeg er ferdig med raglangenseren syns jeg at jeg kunne starte på noe nytt i januarmørket! 

Fredagskveld er ensbetydende med en durabelig Linus (vin, strikketøy og krim på NRK for de uinnvidde), og så har jeg prøvd meg på noen yogaøvelser i regi Stavanger Aftenblad. Det var ikke akkurat i går at jeg trente yoga sist, men gamle kunster er slett ikke glemt. Deilig!
PS: WIP-knappen har jeg lagd ved hjelp av Picknik , den er til bruk i Ravelry. Stjel den gjerne om du vil!

1 kommentar:

  1. Det må vere lov å belønne seg sjølv med nye prosjekt når du gjer ferdig noko :D
    God strikkehelg!

    SvarSlett