Shoppingløfte revisited

1/29/2011


I fjor prøvde jeg meg på et shoppingløfte, der jeg ikke skulle handle nye klær på et år. Det gikk så til de grader i vasken at jeg har latt det forbigå i stillhet....men nå er jeg klar igjen, jeg  begynner forsiktig- denne gangen i 6 måneder, så får jeg gjøre opp status om et halvt år. Et unntak jeg har satt for meg selv, er tilbehør til bunaden. Jeg må ha bunadsko, og muligens noe sølv. Ut over det skal jeg følge reglene under:

S H O P P I N G L Ø F T E T

Fra 1.februar 2011 til 1. september 2011 skal jeg ikke kjøpe nye klær, sko eller tilbehør.

Jeg kan ønske meg klær, sko og tilbehør i bursdags- og julegave.
Jeg kan strikke og sy klær.
Dersom jeg til en anledning er nødt til å ha noe spesifikt skal det kjøpes brukt eller lages.
Undertøy og strømpebukser som er utslitt kan erstattes.

Vil du være med og avlegge ditt shoppingløfte kan du gjøre det hos Ane. 
En kollega har klart å holde shoppingløftet sitt i to år, her kan du følge henne (Twitter).

3 kommentarer:

  1. Du er tøff! Jeg tør ikke avlegge noe sånt løfte, tror faktisk jeg ville handlet mer da, som med garn...

    SvarSlett
  2. Eg vert superimponert om du klarer det. Slike ting ligg rett og slett ikkje for meg :\
    God helg!

    SvarSlett
  3. Jeg hadde kjøpefritt år for et par år siden, og det var en nyttig erfaring. Utrolig hvor glad jeg ble for de få plaggene jeg fikk det året (bursdags- og julegaver) - det ble ingen bomkjøp eller plagg som ble liggende, som det fort kan bli til vanlig. Og i ettertid har jeg vært mer kritisk til innkjøpene mine.
    Håper du får det til denne gang, lykke til! (og klarer du det ikke, har du jo uansett kjøpt mindre enn du ellers ville gjort).

    SvarSlett