DUSS, DUFA og OSLO 2011

2/26/2011

På Uformelt.net er det flere knitalonger (samstrikking, altså flere som strikker det samme), og jeg er blant annet med på DUSS 2011, DUFA 2011 og OSLO 2011. DUSS står for De Uformelle SokkeStrikkerne. Hver måned får vi et nytt sokkemønster som skal strikkes og vises frem. Jeg ble med litt seint, derfor har jeg bare fått strikket januarmønsteret til nå. Sokkene ble ikke helt like, jeg tulla det til litt med den ene hælen. Likevel ble de kule, og sitter godt på foten. De er litt for store til meg, så naboen skal få dem.
Mønsteret heter Stashbuster spirals og er fra Hipknitism.com. Stashbusting= å bruke opp rester fra garnlageret. Jeg fikk brukt opp en god del, men har nok rester igjen til enda et par. Det får imidlertid vente, februarsokkene skal også strikkes, det er nydelige Paraphernalia (Ravelrylenke) og jeg har ikke helt bestemt meg for garn ennå.

Her er sokkene pakket inn, klare til overlevering til naboen.

I mellomtiden strikkes det på A hat fit for a boyfriend fra Stephanie likes to knit, i dobbel svart Finull fra Rauma på pinne 5. Jeg følger mønsteret slavisk, og den ser ut til å bli perfekt. Mottakeren får den etter hjemkomst fra ski-VM i Oslo denne helga, jeg er litt misunnelig på han kjenner jeg. Men en får klare seg som best en kan....

...derfor deltar jeg i ski-VM på min egen måte! DUFA 2011 står for Den Uformelle FullføringsAlongen, og den gårt enkelt og greit ut på å fullføre UFOer (Uferdige Objekter) og vise dem frem. En av mine er Mariusgenseren jeg starta på i fjor, jeg mangler mønsteret på det ene ermet og mønsteret på bolen. Et mål har vært å bli ferdig med ermet i februar, og det skal jeg klare denne helga! OSLO2011 er nemlig ski-VM-samstrikkealongen, og jeg deltar i Klassisk langrenn (klassiske strikkemønstre) med Mariusermet mitt. Her slås mange fluer i en smekk! Jeg kunne gjort et forsøk på å bli ferdig med hele genseren, men erfaringen tilsier at skuffelsen blir så stor når jeg ikke orker å strikke mer marineblått. Derfor; kun et erme. Godt nok.

Som tilhørende bensin har jeg selvfølgelig Kvikklunsj, og kaffe fra vinter-Mummikoppen.
Ha en strålende helg!

1 kommentar:

  1. Det er morsomt med så mange alonger! Ikke minst å se hvor forskjellig ting strikket av samme mønster kan bli, slik som januardussene!

    Lykke til med mariusen!

    SvarSlett