Februarlisten

2/02/2011

Nå er februar her, og dermed er det på tide med en ny liste. Januarlisten så slik ut:

JANUAR

* Strikke ferdig voksejakken til Marsbabyen
* Strikke ferdig raglangenseren min
* Strikke ferdig det andre ermet på Mariusgenseren

Jeg ble ferdig med voksejakken og raglangenseren, 
og fikk strikket omtrent 20 cm på Mariusermet. Det er langt fra ferdig, jeg mangler et stykke igjen før jeg kan starte på mønsteret. I stedet strikket jeg litt smått til Eplabutikken, blant annet denne babyjakka:
 Mønsteret er løst inspirert av ulike jakker og gensere, men stort sett strikket ut fra eget hode etter prøv-og-feil-metoden. Denne gangen ble det riktig vellykket, men jeg har selvfølgelig ikke notert ned noe som helst. Jeg brukte grå entråds ull fra Sandnesgarn, Istra Kamgarn fra Rauma (den lilla, den er rødere i virkeligheten), Safir fra SparKjøp (den røde, nydelig farge) og det gule garnet er også Istra Kamgarn fra Rauma. Istra er utgått, men likner mye på 3-tråds Strikkegarn fra Rauma. Det tover fint, og er noe glattere i tråden. Knappene er kjøpt på Etsy, de er håndlagd i fimoleire, mens treknappene er fra Stoff og Stil. Jakka er omtrent størrelse 6-12 måneder. Her er februarlisten:

Februar
  • Strikke ferdig ermet på Mariusgenseren
  • Strikke to Shetland Triangle- forsinkede bursdagsgaver
  • Strikke ferdig ullbukse

Det holder, februar er tross alt kortere enn de andre månedene. Nu; til pinnene!

2 kommentarer:

  1. Så smart med lister over hva du skal lage! Her blir det mest etter innfallsmetoden - hva har jeg lyst til å lage? Og hva slags garn ligger på toppen av garnlageret? Hva lager andre bloggere?

    ... og vips, så har jeg begynt på litt for mange prosjekter på en gang... ;)

    SvarSlett
  2. Fiiin jakke. Fargene var knallkule.
    Finfin lørdag til deg!

    SvarSlett