FO: Omslagsjakke

4/07/2011

 Jeg strikker meg gjennom Nøstebarnboka, etter en rask opptelling fant jeg ut at jeg har strikket nesten halvparten av mønstrene i boken, noen av dem flere ganger. Omslagsjakken har jeg derimot ikke prøvd før, det var et kjekt mønster, men drøye omganger på slutten. Syns jakka ser stor ut til å være str. 6 måneder, men snart kommer det flere små å prøve den på. 

 Jakka er strikket i Blackhill Højlandsgarn, fra Garnudsalg.dk, fremdeles i fargen Blommetomat, på pinne 3 mm. Anbefaler både mønsteret og garnet!

 Jeg strikka icord-snorer til knytingen fremfor å hekle dem, slik som vist på bildet i Nøstebarnboka.

 Jakka knytes inni og utenpå med snorene.



5 kommentarer:

  1. Den var skikkelig fin - herlig farge! Lurt med I-cord snorer, de holder seg mye penere :)
    Han en fin dag! Klem :)

    SvarSlett
  2. Den var veldig fin, og i den fineste fargen, selvfølgelig!!!!

    SvarSlett
  3. Nydelig i rød! Disse jakkene er superkjekke, for de holder lenge, og er kjekke i starten om man får barn som ikke vil ha ting over hodet.

    SvarSlett
  4. For en utrolig flott jakke! Kjenner at jeg ønsker meg den nøstebarnboka litt :)
    Ha en flott uke!

    SvarSlett