På pinnene

4/05/2011


Jeg har flere prosjekter på gang, som vanlig, blant annet denne jakka fra Rauma. Jakka strikker jeg i 3tråds strikkegarn, samme fargen som på bildet. Den er til farmor, som en takk for at jeg har fått arve bunaden hennes. Det går litt tregt, mønsteret sitter ikke helt ennå, men det kommer seg. Garnet anbefales, det er veldig godt å strikke med og holder seg fint.

I tillegg strikker jeg på en omslagsjakke fra Strikk til nøstebarn, jeg strikker str 3-6 måneder og bruker Blackhill Højlandsgarn fra Garnudsalg.dk i fargen blommetomat. Den blir veldig fin, jeg er ferdig med bolen og har startet på ermene.

Alpakkalue, space invader Marius,  februar-og aprilsokker og en stripete herrejakke står på lista over de neste strikkeprosjektene. I mellomtiden kan jeg vise frem litt babystrikk, dette er små prosjekter som fungerer fint til pausestrikking, hvis jeg har behov for noe enkelt som ikke krever altfor mye tankevirksomhet. Både lua (lettstrikka babylue fra Strikk til nøstebarn) og Knitgirl´s babysokker som sitter på foten har jeg strikka utallige varianter av, og nå kan jeg dem utenat. I tillegg er de søte og praktiske små plagg som kan brukes lenge. Her har jeg brukt diverse rester av babyull og ren, entråds ull a la Askeladden merino, Duo og NZ Lammeuld.

Lettstrikka babylue, minste størrelse, babyull

Nå skal jeg strikke videre på omslagsjakka, ha en fin tirsdag!


4 kommentarer:

  1. Skal si du er ei driftig dame; så mange prosjekter pågang! Jakka så innmari fin ut og babystrikken din var kjempesøt; slike sokker og luer er praktiske og fine til de små ;)
    Ha en fin dag! Klem :)

    SvarSlett
  2. Heldig bestemor som får så fin jakke ( og heldig du som har arva bunaden ).

    SvarSlett
  3. Anne Marit4/05/2011

    Nå blir farmor fin:) Hun blir nok veldig glad for ei så fin jakke! Gleder meg til å se deg i bunaden... Hvis du ikke er i Kristiansand 17. mai må bilde sendes på mail :-D kusineklem

    SvarSlett
  4. Den jakke var jo bare lekker!

    SvarSlett