FO: Farmorjakke

6/12/2011

 Endelig ferdig med denne jakka, den har jeg strikket på siden mars i år. Den er til farmor, som takk for bunaden jeg har fått arve av henne. Jakka er strikka i 3tråds strikkegarn fra Rauma, det var hardt å strikke med, men etter vask ble det mykt og lunt. Knappene er fra Kreaktiv. 


 Jeg har tatt utgangspunkt i et mønster fra Rauma, men dikta videre etter vrangborden ettersom jeg ikke klarte å lære meg mønsteret utenat....


 ...dessuten ville jeg ha knapper i jakka, og det hadde ikke originalmønsteret....


 Jakka er blitt en slags hybrid mellom Nøstebarns kragejakke til voksne, Raumas mønster og min egen fantasi. Fargen er litt mørkere i virkeligheten, vanskelig å fange i gråvær.


Hvis en ser bort fra særs søndagsaktiv antrekk (og da snakker jeg ikke om søndagsantrekk som i pent) og uglete hår, er jakka ganske fin på. Faktisk så fin at jeg har mest lyst til å beholde den selv. Men jeg vet at farmor kommer til å bli kjempefin i den, og veldig glad for den. Håper bare den passer....

God søndag til alle sammen!

2 kommentarer:

  1. Nydelig farmorjakke! Fin fasong og flott farge, denne blir hun nok veldig glad for....

    SvarSlett
  2. Connie6/15/2011

    Kjempefin, Pia! Farmor blir veldig glad:)

    SvarSlett