FO: Nøstebarndress, finlandshette og babysokker som sitter på foten

6/12/2011


Nok et Nøstebarndress er ferdig, minste størrelse i Kauni EQ (regnbue) og AA (kremhvit). Resultatet ble kjempefint syns jeg, og Kauni er alltid godt å strikke med. Jeg måtte nøste litt for å få stripene noenlunde like.





Jeg digger de lange fargeskiftene til Kauni, og regnbuefargene er fine og klare. Hvem som blir mottaker av dressen er ennå uvisst, men en ting er ihvertfall sikkert: Tilhørende sokker og lue får han/hun også!


For å få brukt opp restene (jeg hadde et 160 grams Kauninøste i EQ, og litt mer i den hvite. Det er mer igjen av den hvite, mens Kaunien er tom nå) strikket jeg et par babysokker som sitter på foten, fra Knitgirl. Det er en super oppskrift, og jeg vender tilbake til den om og om igjen. Dette er den minste størrelsen, men Kauni er litt tykkere enn garnet som opprinnelig er til oppskriften, så jeg tipper disse sokkene vil passe litt lengre enn bare de første månedene.


Det ble også nok garn til en finlandshette fra Nøstebarnboka, den har jeg aldri strikket før, og det var gøy! Fint ble det også med blå- og grønntonene sammen.


I morra reiser jeg til Riga og er spent på om det fins noe fint garn å handle der...me lyt sjå. Spa og feiring av oss selv er planen, ei venninne og jeg fyller 25 *kremt* i år og gir oss selv tre dager i Riga i presang.

12 kommentarer:

  1. Vel koordinert med fargene, imponerende! Veldig fint sett sammen.

    SvarSlett
  2. Kjempefint! Jeg liker også veldig godt regnbuegarnet fra Kauni, blir så flotte striper av det!

    Har forresten bodd i Riga, og fant aldri noen spesielt imponerende garnbutikker der (Tallinn er mye bedre på garn!). Men det er blant annet en midt i gamlebyen (like bortenfor den norske ambassaden, på Zirgu iela er det vel, tror jeg), der har de en del importert garn. Filati, heter den.

    SvarSlett
  3. Utrolig flott dress! :)

    SvarSlett
  4. Å! De babysokkene var helt fantastiske. Nydelige farger!

    SvarSlett
  5. Ett helt utrolig nydelig sett!! Heldig den babyen som skal holde seg varm inni disse klærne.

    SvarSlett
  6. for eit superfint sett! fargeskifta i kauni er verkeleg flotte. men synst du altså at det er så godt å strikka med? eg synst det kjennest så hardt eg... blir betre med ein gong det er vaska. men fint, ja!

    SvarSlett
  7. Lekkert, lekkert, lekkert! Jeg skjønner ikke helt hvordan du har klart å få begge beina til å bli i samme farge, hva er hemmeligheten?

    SvarSlett
  8. Tusen takk! For de som lurer, så har jeg nøstet opp garnet frem til jeg kom til samme fargeskifte for å få like ben og ermer. Litt mer tråder å feste, og ukurante rester, men fint blir det!

    SvarSlett
  9. For en nydelig, fargeglad dress! Godt jobba!

    SvarSlett
  10. Hei! Vil det være greit å låne bilder fra dette innlegget til et blogginnlegg om nøstebarndressen? Selvfølgelig med ditt navn og link til dette innlegget? Mvh Caroline :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, det må du gjerne! Bare fint om du linker til dette innlegget og skriver at det er mitt bilde :) beklager seint svar....

      Slett