Fo: Ribbegenser

7/29/2011

En ribbegenser til en ung venn strikket i Askeladden merino lammeull ble raskt ferdig etter alle timene foran TV-nyhetene. Det er mye terapi i strikking! Genseren er strikket på pinne 4 og størrelsen er en miks av lang og smal og litt øyemål. Håper den passer mottakeren som har fylt 5 år.

Det er siste dag på jobb før ferien, og jeg gleder meg, selv om forrige fredag sitter i hele kroppen. Jeg har vært ute og heist flaggene på halv stang og tent lys til minne om ofrene, det får bli en fin siste markering før hverdagen så smått begynner å komme tilbake igjen. Det er Tall Ships Races i Stavanger, det skal bli fint å få tankene over på andre ting for en stund.

4 kommentarer:

  1. En herlig genser! Ribbestrikk er uten tvil det aller beste til ungene ;)

    SvarSlett
  2. En fin rib-trøje. God ferie :)

    SvarSlett
  3. Knallfin ribbegenser.
    Jepp - det er mye god terapi i strikking. Heldigvis!

    SvarSlett
  4. en finfin genser! jeg bruker å si ; at kreativitet er som medisin for meg jeg, så enig med du, at det er fin terapi i og strikke.

    lag deg gode sensommerdager

    SvarSlett