FO: Fuglemammas omslagsbody

9/14/2011

 Dette er et mønster jeg har hatt liggende i Ravelrykøen lenge, og endelig fikk jeg strikket det. Fuglemammas omslagsbody fra boken Myk Start av May B. Langhelle ble strikket på ei knapp uke.


 Mønsteret er lettfattelig, men det er lurt å følge godt med- enkelte små detaljer utelates, og det er et minus syns jeg. Jeg har flere venninner som har strikket disse noen ganger, så jeg hadde en viss anelse om hvordan resultatet (og konstruksjonen) skulle bli, og det tror jeg hjalp.


 Jeg har brukt 2tråds Askeladden Merino fra Bånsull, pinne 2.5 og 3 mm og treknapper fra Panduro.


Bodyen er strikket i minste størrelse (0-3 mnd) til en baby som kommer i november.

Ha en god kveld i høstmørket!

1 kommentar:

  1. Den ble kjempefin! Synes alltid denne bodyen er penest i naturhvitt :)

    SvarSlett