WIP: Betty

9/29/2011

Etter inspirasjon fra zilie måtte jeg bare strikke Betty fra Pickles. Jeg hadde ikke noe passende bomullsgarn, genseren skal strikkes i to tråder garn- en merino og en bomull. Istedet har jeg brukt en tråd Askeladen merino fra Nøstebarn/NZ Lammeuld fra Filcolana og en tråd BabyAlpaca Silk fra Drops. Deilig kombinasjon som blir myk og får fint fall. Genseren strikkes på pinne 4.5 og 6 mm, så dette går unna! Det er en kort modell, med ermer der ribben skal brettes opp, og jeg ser for meg at den blir fin til skjørt og shorts utover høsten. Fargen er naturhvit, og det blir definitivt ikke siste Betty dersom passformen er fin. Jeg strikker i str. M, det gjorde zilie også, så jeg håper den passer.

I dag er det fredag, været er fint og jobb i dag omfatter blant annet galleribesøk og iPadkontroll, så jeg gleder meg. Planene for kvelden er enkle; grilling, vin og strikketøy i solstolene på verandaen som må hentes opp fra kjelleren igjen. Indian summer!!
God helg til alle!

3 kommentarer:

  1. Morsomt! Satt akkurat og tenkte på Betty-genseren og om hvorvidt jeg måtte strikke den til meg selv - og så går jeg inn i Google Reader og ser at du har begynt på den. ^-^

    Det ser ut som om den blir supermyk og god - takk for tipset om garnkombo (jeg har ikke kommet så langt som å bestemme garn eller farge ennå).

    SvarSlett
  2. Så spennande,- den ser ut til å bli kjempefin og mjuk og god. Ein koseleg blogg du har og mykje fint du strikkar. Likte veldig godt det fargesprakande teppet. Ønskjer deg ein fin laurdag.

    SvarSlett