WIP: Høstprosjekter på pinnene

9/25/2011

 Emilienjakka til kjæresten har vært på pinnene en stund, siden juni faktisk, og den har ligget og hvilt seg ganske lenge nå. Det begynner å bli kjøligere, og kjæresten har hinta litt om at han trenger den snart ;)
Dermed har jeg tatt meg sammen og strikka ferdig begge ermene, nå mangler bare hetta, knappestolpe foran og å sy i glidelås....

 ...glidelås har jeg aldri sydd i et strikketøy før, så jeg skal en tur ut på Kreaktiv på Kvadrat og be damene der om hjelp. Jeg tror jakka blir kjempefin, iallefall sitter den som et skudd.




 Garnet jeg har brukt er Peer Gynt fra Sandnes Garn, i koksgrå og naturhvitt. Jeg mistenker at mottakeren har forsøkt å snike inn et supportermønster her (han er trønder), men jeg nekter å sy på noen form for gule stjerner eller andre Rosenborgeffekter. Nuvel. Jeg tror det blir litt garn til overs, og dermed kan det hende han får seg et par piratvotter også.



 Hettejakke er ikke det eneste jeg har på pinnene (jeg har en Atelier til meg selv som ligger og hyler i korga og et par sokker som mangler garn), jeg har endelig fått begynt på Missoniteppet mitt. Med god hjelp fra jadeblade på Ravelry har jeg fått tak i de rette fargene i Cascade 220, og så sper jeg på med diverse enslige nøster av Navia 3tråds, Istra kamgarn og Safir. Det blir et godt og varmt teppe, og det går overraskende kjapt å strikke på pinne 6 mm.



 Mønsteret sier pinne 4.5, men jeg syns det ble for tett (og faren er stor for at jeg aldri hadde blitt ferdig) og ønsket meg et større teppe. Nå måler det ca 110 cm i bredden, lengden blir så langt jeg har garn til, eller så langt jeg gidder. Det går faktisk ikke så mye garn heller, siden en bytter farge så ofte.



 Jeg har et mål om å få brukt opp alle restene, selv om jeg ikke tror jeg blir kvitt den halvkiloen med lilla Istra i dette teppet.


Det begynner å bli tungt (og varmt) å strikke teppet, men det er fremdeles så gøy at jeg ikke helt klarer å legge det fra meg, og bare må strikke en stripe til.

Strikkeplanene fremover er å bli ferdig med hettejakka, og strikke videre på teppet, og så har jeg lyst på et par nye gensere og sjal til meg selv nå som det begynner å bli kaldere i lufta.

Ha en fin søndag!

8 kommentarer:

  1. Det bliver bare et smukt tæppe.
    Og mon ikke kæresten bliver glad når trøjen bliver færdig ? God fornøjelse med det.
    mvh Mona

    SvarSlett
  2. Så mange fine farger får meg til å smile.

    SvarSlett
  3. Ååå da va eit fint teppe. Stå på detta vert ferdig.

    SvarSlett
  4. den jakken blir jo kjempe flott!! Kanskje burde strikke en til mannen jeg også! Hmmm.... teppet blir kjempe fin, flott med masse farger. Glad teppe! Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  5. Så flotte prosjekter! Teppet blir råfint, så mange glade farger sammen. Beundringsverdig stort å gi seg i kast med! Stilig jakke også, det går sikkert fint med glidelåsen. :)

    SvarSlett
  6. For et flott fargerikt teppe.

    SvarSlett
  7. For et fantastisk teppe! Så glade farger i deilige striper. Lurt mtp å få redusert restegarnlageret også. Du er flink! :)

    SvarSlett