WIP: Missoniteppe

9/19/2011

Jeg kom over mønsteret til Missoni Inspired Chevron Blanket ved en tilfeldighet på Ravelry, etter å ha sett jadeblade (linken over) sin fine versjon. Jeg har skamløst kopiert hennes fargevalg, og bestilte en haug med Cascade 220. I tillegg sper jeg på med diverse rester av Navia, Istra Kamgarn og Safir i passende farger.



Her er noen av fargene i Cascade 220, fullstendig oversikt over fargenavn er nederst i innlegget.


 ...og her er mine egne rester i samme tykkelse, og med noenlunde matchende farger. Jeg har lyst på et større teppe enn oppskriften tilsier (omtrent 80 x 130 cm), derfor strikker jeg teppet på pinne 6 mm, ikke på pinne 4.5 mm. Det ser ut til å bli fint, og ikke altfor løst slik jeg fryktet. Mønsteret er enkelt å memorere, og det er morsomt å strikke på tross av alle vrangmaskene.

Missonis offisielle hjemmeside, her kommer inspirasjonen til mønsteret fra

Her er en oversikt over fargene jeg bruker:

Cascade 220 

Ett nøste av hver farge- black(1771), anis blue(8908),citron green(8910),pear yellow(8412),white(8505),california poppy orange(7826),granny smith green(8914),lilac mist(8912), tibetan rose(9422), magenta(7803), cerise(7802),caribbean blue(8907)

Navia
Ett nøste av hver farge- gul (318), oransje (330) og grønn (320)

Istra kamgarn
Så mange nøster jeg gidder, har omtrent 1 kg lilla (2042)

Safir
Ett nøste rødt, så mange jeg trenger av hvitt og svart

3tråds strikkegarn
2 nøster, bondeblå (138)

3 kommentarer:

  1. Fiiine farger du har valgt. Gleder meg til å se det ferdig. Lurt å strikke det litt større - det er alltid deilig med store pledd!!

    SvarSlett
  2. Ææææ - et helt teppe! ! ! Du er modig! :)

    SvarSlett
  3. Utrolig stilig! Nesten så jeg fikk lyst til å strikke et selv. Menneh, en og annen maske ja!

    SvarSlett